Verze: Letoun TU-154 se mohl zřítit kvůli chybě pilota po srážce letadla s ptákem

wr-720.sh-18 (1)Spolupracovník „KP“ v Adleru říká, že letadlo vzlétalo s namáhavým, nepřirozeným zvukem. Letadlo TU-154 spadlo 1,5 km od břehu a jen pár km od vzletové dráhy. Verze teroristického útoku na palubě havarovaného TU-154 se dosud nepotvrzuje. Záchranáři, kteří vytahují mrtvá těla z vody, říkají, že na tělech těchto mrtvých nejsou žádné známky popálenin nebo jiné stopy po výbuchu.

Ministerstvo obrany říká, že ze dna moře byly vyzvednuty už dvě kontrolní a řídící jednotky havarovaného letadla. Na nich taktéž nejsoužádné stopy po výbuchu.

Zvyšuje se pravděpodobnost verze, že vojenské letadlo se zřítilo z důvodu fatální chyby pilotů. Mnozí obyvatelé městečka Adler, kteří slyšeli zvuk stoupajícího letadla TU-154 říkají, že stroj stoupal po startu s nadměrným, namáhavým zvukem.

wx1080 (9)

Potápěči našli první černou skříňku.

Foto: Vladimír Velengurin

– Celý svůj život jsem létal na sovětských letadlech, – řekl „KP“ obyvatel Adleru, Sergej Konopljanov. Vstával jsem a šel si zakouřit v neděli ráno v 5 hodin a 20 minut. Doslova těsně před tragédií. Z balkónu bylo jasně slyšet, jak startoval a vzlétal TU-154. Okamžitě mi bylo jasné, že motory nepracují tak, jak mají.

V této době na pobřeží Černého moře probíhá aktivní migrace ptáků. Hejna stěhovavých ptáků zakrývají oblohu.

-Dle mého názoru, do jednoho ze třech motorů mohl vletět pták, – uvažuje Konopljanov. –Piloti, aby kompenzovali ztrátu tahu motoru, spustili motory na plné obrátky. Z toho důvodu byl slyšet ten silný zvuk. Piloti zvedali předek letadla nahoru, aby rychleji nabrali výšku. A to byla hlavní chyba posádky – způsobili tzv. přerušení vzduchového proudění. To vzniká, když je letadlo příliš dlouho ve strmé poloze a tím se vztlaková síla snižuje.

Dle sdělení Ministerstva obrany - ze dna moře byly již vyzvednuty dvě kontrolní a řídící jednotky havarovaného letadla.

Dle sdělení Ministerstva obrany – ze dna moře byly již vyzvednuty dvě kontrolní a řídící jednotky havarovaného letadla.

Foto: Vladimír Velengurin

Verze zdroje „KP“ odpovídá výpovědím očitých svědků události. Člen pobřežní stráže pohraničních vojsk FSB, který viděl okamžik tragédie říká, že letoun, místo toho, aby nabíral výšku, začal rychle klesat ke hladině moře, jakoby se chystal na hladině s letadlem přistát.

Očitý svědek potvrdil nezvyklou pozici stroje v prostoru. Dle jeho slov TU-154 letěl pomalu s nezvykle zvednutou přídí.

Verze střetu s ptákem a následnou fatální chybou pilotů vysvětluje četné nesrovnalosti v ostatních úvahách o příčinách tragédie.

Záchranáři, kteří vytahují mrtvá těla z vody říkají, že na tělech těchto mrtvých nejsou žádné známky popálenin nebo jiné stopy po výbuchu.

Záchranáři, kteří vytahují mrtvá těla z vody říkají, že na tělech těchto mrtvých nejsou žádné známky popálenin nebo jiné stopy po výbuchu.

Pilot první třídy Roman Volkov, sedící za kniplem, nemohl udělat takovouto obyčejnou chybu. Měl velice mnoho zkušeností na to, aby udělal triviální chybu. Navíc, počasí bylo ideální a trasu z Moskvy do Sýrie Volkov již létal.

Hovořit o technické nepřipravenosti letadla lze také těžko. V roce 2016 letoun prošel pravidelnou technickou kontrolou. Z moskevského letiště Čkalovo na letiště v Adleru doletěl bez jakýchkoliv problémů.

Ve skutečnosti, TU-154 může klidně letět s dvěma ze tří motorů. Pokud posádka nezpanikaří. Pokud piloti zazmatkují a udělají chybu, může se stát cokoliv.

Potápěči našli první černou skříňku. Jestli příčinou katastrofy bylo selhání motoru, tak to rozšifrovaný záznam skříňky rychle potvrdí.

1 – 25.prosince letadlo vyletělo z letiště Čkalovo (Moskva) a přistálo v Soči pro natankování paliva.

2 – Po doplnění paliva vyletělo do Sýrie.

wx1080 (12)

Obrázek ze satelitu, zveřejněný Institutem kosmického výzkumu ruské AV. Snímek 26.12.16 6.31 hod. moskevského času.
V červeném kruhu jsou rozesety úlomky trupu, zanořeného na dně v bahně. Na pobřeží je letiště v Soči.

Oleg Adamovič,

Zdroj: http://www.kp.ru/daily/26625/3642861/

loading…

Není zde článek celý?