Ukrajinský politik pověděl o následcích úplné blokády LLR a DLR

Úplná blokáda nepodřízených Kyjevu území Donbasu, ke které vyzývá řada ukrajinských politiků, neuškodí pouze těmto regionům, ale i regionům Kyjevu podřízených, myslí si poradce ministra Ukrajiny pro dočasně okupovaná území Jurij Grimčak.

Minulý týden bývalí účastníci vojenské operace v Donbasu, mezi kterými jsou poslanci Nejvyšší rady Ukrajiny, zablokovali provoz na nákladní železniční trati Luhansk — Lisičansk — Popasna okolo obce Zolotoe na podřízeném Kyjevu území Luhanské oblasti a vystoupili proti obchodu se samozvanými DLR a LLR.

„Blokáda (pozn. úplná) není možná dokonce fyzicky. Máme město Mariupol, kde dnes žije okolo milionu obyvatel, jsou zde hutnické a strojírenské závody, mořský přístav. Nikdo, kdo vystupuje za blokádu, nezná základní věci, že vodu Mariupol dostává přes nepodřízené Kyjevu území, přes kanál Severní Doněc — Donbas. A jestli zcela uzavřeme všechno spojení, je jasné, že první bude bez vody Doněck, ale druhým Mariupol,“ řekl Grimčak v úterý na tiskové konferenci.

Podle Grimčaka „se všichni, kdo na Ukrajině vyzývá k blokádě Donbasu, dopouští vlastizrady a pracují proti zájmům země“. Dodal, že ukrajinské tepelné elektrárny potřebují uhlí, které se těží v nepodřízených Kyjevu částí Donbasu. Přitom Grimčak zdůraznil, že všechny podniky, které zajišťují jeho dodávky, jsou zaregistrovány a platí daně na územích kontrolovaných Kyjevem „a fakticky jsou to ukrajinské firmy“.

Není zde článek celý?