MO RF: Ani jedno jméno z článku Reuters o ztrátách v Sýrii nepatří ruským vojákům

Ani jedno jméno z těch, která se objevila v publikaci o tom, že Rusko uvádí menší ztráty v bojích o Palmýru, nepatří ruským vojákům, oznámil oficiální mluvčí ruského ministerstva obrany, generálmajor Igor Konašenkov.

Agentura Reuters totiž oznámila, že Rusko údajně „zmenšuje“ své „ztráty“ v bojích o syrskou Palmýru. V článku se mimo jiné uvádí řada jmen údajně zahynuvších vojáků.

„Tak především žádné oficiální údaje o jakýchsi „ztrátách v bojích o Palmýru“ nejsou, nikdy nebyly zveřejňovány a prostě neexistují. Znamená to tedy, že článek britské agentury Reuters o tom, že jsou záměrně uváděny „nižší údaje“, je pouhou snůškou blábolů, které mají ospravedlnit vlastní titulek,“ řekl Konašenkov.

V této souvislosti upozornil na tým autorů článku, kteří údajně zkoumali údaje o ztrátách a ptali se Rusů: Suleiman al-Khalidi v Ammánu, Thomas Perry a Angus McDowwal v Bejrútu, Joseph Nasr v Berlíně a Angličan Christian Lowe.

Přitom ani jedno jméno, o němž se zmiňují Britové z Reuters, nepatří ruským vojákům,“ zdůraznil Konašenkov.

Kromě toho oficiální mluvčí ruského ministerstva obrany zdůraznil, že příspěvek „doslova překypuje snahou záměrně mást čtenáře, když pod jedním a týmž jménem je uváděn „voják konající službu na základě kontraktu“ a hned zase „žoldák, který uzavřel smlouvu s ministerstvem obrany“.

Není zde článek celý?