Ukrajina zavedla sankce na tři roky proti ruským médiím

Ukrajinský prezident Petro Porošenko uplatnil rozhodnutí Rady národní bezpečnosti a obrany (RNBO) o rozšířeném seznamu ruských fyzických a právních osob, vůči nimž byly zavedeny sankce, a tímto rozhodnutím se také prodlužuje platnost sankcí, praví se ve výnosu hlavy státu, který byl zveřejněn na jeho webových stránkách.

Ukrajina zavedla na tři roky sankce proti řadě ruských médií, včetně Mezinárodní informační agentury Rossia segodnia, stojí v dodatku k rozhodnutí Rady národní bezpečnosti a obrany (RNBO), který byl publikován v úterý na stránce ukrajinského prezidenta.

V dodatku k rozhodnutí RNBO na stránkách Porošenka je seznam právnických osob, vůči kterým platí sankce, v něm je i MIA Rossia segodnia.

Jako sankce je označováno blokování aktiv — dočasné omezení práva osob používat a nakládat svým majetkem, zastavení výplat ekonomických a finančních povinností, omezení či zastavení poskytování telekomunikačních služeb a využívání veřejných telekomunikačních sítí.

Sankce byly také zavedeny proti televiznímu kanálu Hvězda, TVC, Naše rádio, NTV plus, RenTV, RBK a dalším.

Podotýká se rovněž, že Porošenko zavedl tříleté sankce vůči společnosti Yandex.

„V souladu s paragrafem 5 ukrajinského zákona o sankcích se rozhodla Rada národní bezpečnosti a obrany Ukrajiny podpořit návrhy prodloužení sankcí a uplatnění personálních zvláštních ekonomických a jiných omezovacích opatření (sankcí) předložených kabinetem ministrů Ukrajiny, Službou bezpečnosti Ukrajiny a ukrajinskou Národní bankou“, praví se v prezidentově výnosu.

Ukrajinská média dříve oznámila, že vláda navrhla v dubnu RNBO prodloužení sankcí proti Rusku.

V příloze k rozhodnutí RNBO se uvádí, že na rozšířeném seznamu sankčního seznamu je 1228 fyzických a 468 právních osob. Proti právním osobám byla platnost sankcí prodloužena z jednoho na tři roky, a pro fyzické osoby — na jeden rok, tři roky, pět let a časově neomezeně.

Není zde článek celý?