Babiš není první. Účtenková loterie funguje v Česku už čtyři roky

Andrej Babiš chce letos v souvislosti s EET spustit v Česku účtenkovou loterii. Česká firma RedCrox přišla s tímto nápadem už před čtyřmi lety ve spojitosti se sázením. Jak projekt funguje? Lidé nakoupí u partnerů RedCroxu, zaregistrují si účtenku a tipnou například výsledek amerických prezidentských voleb. Pokud tip vyjde, dostanou zpět 100 % ceny nákupu. Maximální dosud vyplacenou výhru uvádí RedCrox cenu nového automobilu.

„Na RedCrox jsme schopni dát nejen druhý význam účtence, ale vymysleli jsme to zábavnou a hravou formou. Můžeš si vybrat z nabídky soutěží, jen tu hru nebo událost, která je zábavná právě pro tebe nebo o které máš přehled. Můžeš ovládat svůj odhad. A ještě k tomu si užíváš hru,“ uvádí RedCrox na svých webových stránkách.

Aktuálně má firma zhruba 300 partnerů, mezi které patří například Amazon, Alza.cz, Baťa, nebo Zoot.

Celý proces vypadá poměrně jednoduše. Nakupující utratí minimálně 200 korun, účtenku si například vyfotografuje pomocí mobilního telefonu, zaregistruje se na webové stránce RedCrox.com a následně si vsadí. Aktuálně třeba na to, kdo vstřelí poslední gól utkání mezi Německem a Chile na právě probíhajícím fotbalovém poháru FIFA.

Když si ovšem uvědomíte, že v každém týmu je 23 hráčů a gól nemusí padnout žádný, už to tak jednoduše nevypadá. A sportovní události tvoří momentálně všechny nabízené příležitosti. Není tomu tak ale vždycky a tipovat se v minulosti dalo například na to, kdo se stane Miss Alabama 2016. Smutnit tak nemusí ani ženy, kterých je registrováno téměř 47 %. Pokud tip vyjde, RedCrox uvádí vyplacení výhry v rozmezí 30 dnů až 6 týdnů.

Letos v březnu dal RedCrox na svůj rozvoj prostřednictvím crowdfundingové kampaně 4,7 milionu korun. Původním cílem přitom byla částka 3,5 milionu. Firma momentálně působí v 7 zemích a letos chce vstoupit na trh například v USA, Anglii nebo v Rusku.

Účtenková loterie bývalého ministra financí Andreje Babiše má být spuštěna nejpozději v polovině září letošního roku. Zákazníky má motivovat k odebírání paragonů s EET. Babiš navrhl každý měsíc losovat o ceny v hodnotě téměř 5,5 milionu korun. Odpůrci Babišovy účtenkové loterie argumentují, že povede k udavačství.

Není zde článek celý?