CNN smazala zprávu o „vazbách“ Trumpova týmu s ruským fondem

Televize CNN smazala na svých webových stránkách zprávu o senátním vyšetřování možných vazeb jednoho z představitelů tranzitního týmu Donalda Trumpa s „téměř neznámým“ Ruským fondem přímých investic (RFPI).

Smazané zprávy a rovněž i tweetu s jejím odkazem si všiml portál BuzzFeed. Novináři portálu se obrátili na CNN s žádostí o komentář. O hodinu později se na webu objevil komentář redaktora, na který odkázala televizní společnost v reakci na žádost BuzzFeedu. Proč byl článek vymazán, komentář však nevysvětlil.

„Tato zpráva neodpovídá redakčním standardům CNN, proto jsme ji odstranili. Odkaz na ni již nefunguje. CNN vyjadřuje svou omluvu pánu Scaramuccimu,“ uvádí se v komentáři.

Co přesně ve zprávě neodpovídá redakčním standardům, redaktor neupřesnil.

Anthony Scaramucci je jedním z představitelů Trumpova tranzitního týmu. V smazaném článku CNN se s odvoláním na jeden nejmenovaný zdroj v Kongresu uvádělo, že senátní výbor pro zpravodajské služby vyšetřuje vazby Scaramucciho s RFPI. Konkrétně se jedná o jeho schůzku s ředitelem fondu Kirillem Dmitrijevym „pouze čtyři dny před inaugurací“ Trumpa, během které se mohla projednávat otázka zrušení sankcí proti Rusku.

Představitel RFPI ve svém komentáři k této publikaci upozornil na řadu „faktických chyb„, o kterých podle něj novináře informovali. V textu se například uvádí, že činnost fondu má na starosti Vněšekonombank. Ve skutečnosti RFPI se v roce 2016 stal nezávislým suverénním fondem, jehož činnost není s touto bankou spojená.

Novinář BuzzFeed, který upozornil na chybu CNN, podotkl, že odstraňování materiálů z webových stránek bez jakéhokoliv vysvětlení představuje vážné porušení novinářské etiky.


Není zde článek celý?