Americká firma načala sledovat Twitter Sputniku, RT a ruského ministerstva zahraničí

Nevládní Aliance pro ochranu demokracie, které existuje za podpory German Marshall Fund (GMF), jenž je částečně financován vládou USA, spustila ve středu stránku. Jejím úkolem bude sledovat „ruskou propagandu“, konkrétně informace ruských médií, kam patří RT a agentura Sputnik.

„Informační portál Hamilton 68, který byl dnes otevřen v rámci Aliance pro ochranu demokracie, nabízí pohled na úsilí na rozšiřování propagandy a dezinformace na síti ze strany Ruska,“ stojí na stránkách centra.

Na stránce samotné se informuje, že systém sleduje obsahy „600 účtů na Twitteru, které jsou napojeny na operace pro šíření vlivu ze strany Ruska“. Konkrétně se na portálu objevují informace z účtů RT, Sputniku a anglické jazykové verze ověřeného účtu ruského ministerstva zahraničních věcí.

Portál je rozdělený do dvou sekcí, v jedné z nich je „obsah twitterových účtů prostředků masových médií, které, podle jejich názoru, kontroluje ruská vláda“. V druhé části — „obsahy botů a trolů“ — se publikují témata, „která publikují twitterové účty napojené na společnosti ruského vlivu“, zde se může objevovat jak „skutečný, tak i falešný zpravodajský obsah“.

Ve zprávě za rok 2016 o financování GMF stojí, že fond dostal od federální vlády USA více než 2,2 milionu dolarů formou grantů z celkového množství 12 milionů dolarů.
V listopadu minulého roku Evropský parlament přijal rezoluci, kde se hovoří o nezbytnosti čelení ruským médiím, za hlavní hrozby je v dokumentu označena RT a Sputnik.

Když ruský prezident Vladimir Putin komentoval rezoluci Evropského parlamentu, poblahopřál žurnalistům RT a Sputniku k výsledkům jejich práce. Zmínil přitom, že tento dokument svědčí o očividné degradaci představ o demokracii v západní společnosti.


Není zde článek celý?