České dálnice zaplavily státní vlajky na billboardech

Na billboardech u dálnic v České republice se objevily české státní vlajky. Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR), který spojuje více než dvě třetiny majitelů těchto reklamních ploch, chce poukázat na „nesmyslnost zákonné úpravy, která nově zakazuje umisťování reklamních nosičů ve vzdálenosti až 250 metrů od vozovky“.

Prezident SPVR Marek Pavlas uvedl, že postup státu, který na jedné straně smlouvami, povoleními a licencemi umožňuje provozovatelům venkovní reklamy legální podnikání, a nyní, přestože jsou tyto smlouvy, povolení a licence stále platné, jim toto podnikání bez náhrady zakazuje, je faktickým vyvlastněním.

Dále Pavlas shrnuje, že vyvlastnění soukromého majetku připouští Ústava jen ve veřejném zájmu a za náhradu. „Veřejný zájem stát nikdy neprokázal a žádnou náhradu neposkytl. Provozovatelé billboardů s platnými povoleními a platnými nájemními smlouvami se tak stali oběťmi protiústavního znárodnění a budou se mu muset příslušným způsobem bránit.

Shodnout se nemohou ani odborníci, které oslovily Novinky.cz.

Tiskový mluvčí Ústředního automotoklubu (ÚAMK) Petr Vomáčka novinkám sdělil, že se jedná o velice chytrý marketingový tah, jelikož zakrýt státní symbol nemůžete a jen tak odstranit také ne. Také dodal, že o umístění těchto ploch bude s největší pravděpodobností muset rozhodnout soud.

S tímto výkladem však nesouhlasí Jakub Backa z advokátní kanceláře Lechovský & Backa. „Teorie, že státní orgán nesmí odstranit billboard, na kterém je obrázek vlajky, podle mého názoru nemá oporu v českém právním řádu,“ oznámil Novinkám.


Není zde článek celý?