Facebook v zájetí reklam. Přátele abyste pohledali

Zakladatel a šéf sociální sítě Facebook Mark Zuckerberg | FOTO: digitaltrends.com

Doby, kdy jste se připojili na Facebook a okamžitě zjistili, co je nového u vašich přátel, jsou nenávratně pryč. Místo toho se vaše „zeď“ zaplní desítkami reklam, nabídek a inzerátů, mezi kterými občas najdete i status vašeho kamaráda, případně nějakou fotku. Facebook dnes připomíná televizní vysílání komerčních stanic, které mezi nekonečným blokem reklam pouští také rozkouskované filmy.

V Barceloně mám díky Erasmu mnoho přátel. Po teroristických útocích jsem se snažil okamžitě zjistit, zda jsou v pořádku. Místo jejich statusů mi ale Facebook chtěl vnutit postel, holicí strojek, dovolenou (mimochodem v Barceloně) a mnoho neuvěřitelných nesmyslů. Po statusech ani stopy. Musel jsem tedy rozklikávat profily přátel a psát jim osobní zprávy, abych zjistil, jak na tom jsou. Můj status, kterým jsem se ptal na jejich bezpečí, pak rovněž patrně viděl jen zlomek z nich. Místo toho si ale mohli terorismem zasažení obyvatelé Barcelony koupit vysavač nebo dovolenou v Barceloně.

Z původního důvodu, proč si založit Facebook, tedy být prakticky zadarmo v kontaktu s přáteli a prohlížet si jejich fotky, už toho moc nezbylo. Prakticky poslední důvody, proč mít Facebook, jsou tak facebookové skupiny a události. Psát s přáteli si dnes můžete přes sms v rámci tarifu bez dalších poplatků, se zahraničními kamarády přes Whatsapp, jejich fotky si prohlédnete na Instagramu. Obě platformy mimochodem koupil Facebook.

Facebook je stále nejpopulárnější sociální síť, nemusí tomu tak být navždy. Stačí, aby někdo nabídl lidem zábavnější koncept bez otravných reklam a nějakou dobu budeme mít zase o zábavu postaráno.

Není zde článek celý?