Oblouk Krymského mostu o váze šest tisíc tun byl přemístěn na plovoucí opory

Železniční oblouk mostu přes Kerčský průliv o váze 6 tisíc tun je přemístěn z pobřežních opor na pontony plovoucích opor a připravuje se k přepravě na místo instalace – na farvaterové opory, uvedli v informačním středisku Krymský most.

„Plovoucí opory přijaly na sebe váhu železničního oblouku mostu: konstrukce o váze více než 6 tisíc tun byla zvednuta z pomocných opor na přístavních můstcích a teď je držena pouze plovoucími oporami“, uvedli v informačním centru.

Ponoření stavby na plovoucí opory proběhlo podle plánu, byl podepsán výsledný protokol technické připravenosti oblouku k přepravě. „Stavbaři předali fakticky oblouk námořníkům, kteří ho teď dopraví na farvater k dalšímu vyzvižení na farvaterové opory mostu“, uvedli v informačním centru.

Stavbaři připravili včera oblouk a naložili ho na plovoucí opory. Časně ráno byla zahájena doprava konstrukce k mostovému křídlu. Oblouk má být dopraven na vzdálenost pěti kilometrů od pobřeží. Této etapy operace se účastní přes deset plavidel a víc než stovka lidí. Pak mají námořníci dostat plovoucí systém do křídla mezi opěrami plavební dráhy a připevnit ho kotevními lany. Na opěrách má být již plně hotové všechno potřebné zdvihací zařízení.

Instalace železničního oblouku lodní dráhy nemá trvat déle než 72 hodin. Na tuto dobu má být omezena plavba Kerč-Jenikalským kanálem.


Není zde článek celý?