Paleontologové objevili v Argentině dinosaura velkého jako Boeing-737

Paleontologové našli v Argentině ostatky obrovského býložravého dinosaura. Tento ještěr byl vysoký šest metrů, dlouhý 35 metrů a vážil 61 tun – je to jedno z největších suchozemských zvířat v dějinách Země, uvádí se v článku, uveřejněném v časopise Proceedings of the Royal Society B.

„Jestliže postavíme vedle titanosaura z Patagonie a tyrannosaura, bude tyrannosaurus vypadat jako skutečný trpaslík. Nemyslím si, že tito dinosauři vzbuzovali nějakou hrůzu u ostatních živočichů té doby. Byla to nejspíš velmi pomalá a nikam nespěchající zvířata, pro něž byla samotná chůze a útěk před dravci velmi těžký úkol“, říká Diego Pol z Paleontologického muzea v Argentině.

Pol a jeho kolegové objevili ještě jednoho tyrannosaura, který je podle jejich názoru kandidátem na největšího živočicha na Zemi. Během paleontologických průzkumů v provincii Chubut, kde už nacházeli ostatky velkých sauropodů a dravců, kteří je zřejmě lovili, argentinští paleontologové narazili na zkameněliny ne jednoho, ale hned šesti dospělých titanosaurů, kteří zahynuli podle názoru vědců během obří povodně nebo sesuvu půdy.