Pro instalaci arek Krymského mostu budou určeny nové termíny

Velmi náročná a spolu s tím unikátní mořská operace, jejímž cílem je ustanovení arek Krymského mostu, závisí na celé řadě faktorů – v první řadě na povětrnostních podmínkách, uvedli v ruském ministerstvu dopravy.

V tomto ohledu při pokládání arky na plovoucí systém rychlost větru nesmí být větší než 5 m/s a při jejím převozu nemá převyšovat 10 m/s. Nepřívětivé povětrnostní podmínky v Kerčském průlivu neumožňují přesně určit datum dokončení mořské operace.

Od začátku srpna v Kerčském průlivu se ustálil severozápadní a severovýchodní vítr o rychlosti 15 m/s (v některé dny dokonce vane nárazový vítr o rychlosti 34 m/s). Kvůli tomu byla na celé září vyžádána rezervní časová okna s lhůtou do 72 hodin pro provedení operace.

V souladu s přípravným programem před začátkem mořské operace ve vodách Kerčského průlivu probíhají komplexní zkoušky plovoucího systému. Jedna z klíčových etap zkoušek proběhla 9. srpna ve vodách Kerčsko-Jenikalského kanálu: omezení lodní dopravy nepřesáhlo 12 hodin. Po završení zkoušek Lodivodi během dvou hodin přepravili přes průliv všechny lodě, jež čekaly na tranzit. K jiným omezením lodní dopravy v srpnu nedošlo.

Přesné datum všech operací má být určeno dva dny před jejich začátkem (což bude závist na povětrnostních podmínkách). Lodní přeprava včetně tranzitu přes Kerčsko-Jenikalský kanál se reguluje kapitánem mořského přístavu Kerč a bude omezena pouze po dobu provádění všech operací.


Není zde článek celý?