Lidl vymazal na obalech kříže řeckých kostelů. Za koho nás ta firma má?

Zvláštní příspěvek k zachování ideové neutrality přinesl Lidl. Na obalu svých výrobků vymazal z kostelů kříže. Zprávu přinesl server Novinky.cz

„Design obalu nebyl navržen v České republice, ale byl vytvořen mezinárodním týmem. Součástí naší obchodní politiky jako mezinárodní obchodní společnosti je zachování náboženské a politické neutrality,” řekla  Novinkám Kateřina Jašková z oddělení firemní komunikace Lidlu.

Podle ní Lidl vezme současné negativní reakce v úvahu při vytváření dalších návrhů obalů. „Naším cílem rozhodně nebylo kohokoliv urazit a omlouváme se, pokud k tomu došlo. V tomto případě se jednalo o výrobek prodávaný na mnoha evropských trzích současně v rámci tematické akce Řecký týden.“

Je to zvláštní. Vymazat z kostelů kříže je dětinské, každý, i kdyby to byl sveřepý ateista, přece ví, že na kostelech kříže bývají. U mešity bývá minaret a v Paříži Eiffelovka.

Trochu to připomíná jeden z textů Josefa Škvoreckého, který popisoval komunistickou cenzuru v literárních dílech. Z knihy z venkovského prostředí pak zmizela Boží muka a lidé se tam pak poněkud nelogicky křižovali někde před stromem, jako kdyby vyznávali nějaký pohanský kult. Když už chce Lidl neutralitu, měl by se zbavit kostelů úplně.  Stejně to jsou kostely ortodoxní, třeba to urazí katolíky nebo komunisty. V každém případě jistě nějaká místa křesťanského nikoli neutrálního tmářství, tak by si na to chtělo posvítit. Zřejmě nápad nějakého marketingového génia s tváří ošlehanou klimatizací a opálenou monitorem.

Tohle trochu připomíná, jak po emigraci Waldemara Matušky jeho píseň k titulkům seriálu Chalupáři nahradili hudbou bez textu. Každý věděl, že tam ta písnička byla.

Soudruzi ze sebe jen udělali voly.

Není zde článek celý?