Ťok pozastavil přípravy na zjevné tunelování Českých drah. Vyvolal však další otázky

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) vyslyšel argumenty o chystaném zjevném tunelování Českých drah pod taktovkou jeho náměstka, šéfa olomoucké oblastní organizace ANO a Babišova spojence z ANO i Agrofertu Milana Ferance.

Jak jsme vás včera informovali, firma, kterou mají České dráhy koupit, už několik let kašle na svou zákonnou povinnost zveřejňovat své účetní závěrky v obchodním rejstříku. Jedná se o firmu CHAPS. FORUM 24 odhaduje její skutečnou hodnotu z dostupných údajů na několik desítek milionů korun. Údaje jsou sice už pět let staré, ale to jednak není naše vina a jednak si lze jen stěží představit, že by šla současná hodnota firmy do stovek milionů. Je ale zodpovědností této firmy a také pana Ferance, aby prokázali, že se nechystá několikanásobně předražený nákup.

Hodnota firmy přitom v poslední době nutně poklesla, protože její produkt IDOS (internetový vyhledávač dopravních spojů) ztratil monopol na trhu.

Podle serveru Zdopravy.cz chtějí České dráhy půjčit své dceři na nákup společnosti CHAPS neuvěřitelných 400 milionů korun. Jenže to navíc nemusí být celá cena obchodu. České dráhy se přitom už řadu let topí v obrovských dluzích kolem třiceti miliard.

Ministr Ťok nyní pochopil, že je takový nákup tajemné firmy před volbami neobhajitelný. Chce jej proto pozastavit a bude chtít vidět posudky, jak informovala ČTK. Ty mu však mají předložit České dráhy, což je podezřelé. S velkou obezřetností si tedy počkejme, kdo bude autorem posudků zadaných Českými drahami. Proč si Ťok rovnou nenechal zadat nějaké nezávislé, nezpochybnitelné posudky?

Zároveň však Ťok naznačil, že po volbách by byl ochotný prodej povolit. „Myslím si, že to vydrží, až bude nová vláda, nové vedení ministerstva. Není s tím potřeba spěchat,“ přiznal před novináři.

Vaše další kroky budeme bedlivě sledovat, pane ministře!

Není zde článek celý?