V základních školách LLR testují oddělenou výuku

Od 1. září začali v Luhansku testovat nový školní systém. Ačkoli, nový je pro Luhansk, vyvinul ho ale ruský lékař a pedagog Vladimir Bazarnyj již na konci 80. let. Nyní se tato metoda úspěšně praktikuje v některých školách v Rusku. A to není jediná novinka pro luhanské prvňáčky.

„O přestávkách se setkáváme s chlapci. Odděleně se jen učíme, během přestávek, na vycházkách, během výchovných událostí jsme stále spolu s chlapci,“ říká Irina Volkova, učitelka prvního stupně Gymnázia č. 30 Fesenka.

Místo lavic mají prvňáčci stolečky. Zatímco se jeden učí ve stoje, druhý sedí. Mění se každých deset minut. Děti se neustále nacházejí v pohybu, což zaprvé umožňuje vést hodinu hravou formou, která je pro děti přijatelnější, a zadruhé to garantuje správné držení těla a předchází to skolióze.

„Bazarnyj — to je pohyb!“ vysvětluje Lina Vakalova, ředitelka Gymnázia č. 30 Fesenka. „Vidíme, jak jsou všichni sevření, všichni sedí, nikdo se nehýbe tak, jak by měl. To má vliv na zdraví. A oddělené vyučování umožňuje lépe přijímat látku, jelikož chlapci i dívky přijímají látku různě,“ dodává Vakalova.

Metodika také směřuje na rozvoj zraku. Každá třída prvňáčků je vybavena speciálními oftalmologickými trenažéry. Prvňáčkům se oddělená výuka líbí, i trenažéry, i nová školní uniforma pro školáky mladších tříd, která byla v tomto roce zavedena po celé republice.


Není zde článek celý?