MZV RF ostře reagovalo na článek Times of Malta o revoluci roku 1917

Na ruském ministerstvu zahraničních věcí zkritizovali článek Ruská revoluce 1917 v anglojazyčných maltských novinách Times of Malta.

„Místo hloubavého pokusu o pochopení původu a následků revoluce v roce 1917 se autor rozhodl, že se procvičí ve vytvoření dalšího propagandistického opusu. Jeho myšlenky nezáří originalitou, ve článku se opakují známé protiruské mýty v duchu „anexe Krymu“, „vtržení na Donbas a do Gruzie“, „zásahu do prezidentských amerických voleb“ atd.,“ uvádí se v komentáři ministerstva.

Na ministerstvu poznamenali, že autor článku Martin Scicluna dochází k závěru, že Rusko míří fašistickým směrem, podkopává euroatlantické instituty, podporuje pravicové strany v Evropě a V. V. Putin se uchyluje k nucenému a namátkovému násilí.

„Zřejmě není psaní textů na historická témata bez použití protiruských propagandistických klišé tak výhodné. Je smutné, že nám známý list Times of Malta se pustil do publikace takových „textů“, shrnuli na ruském ministerstvu zahraničních věcí.


Není zde článek celý?