Průzkum: Američané se zamysleli, čí zájmy hájí jejich média

Myslíte si, že populární média v USA informují o mezinárodních a vnitřních událostech objektivně, nebo jsou pod vlivem politiků a velkého byznysu?

Téměř 60 % respondentů v USA si myslí, že média odráží názor politiků a podnikatelů. Ve srovnáním s rokem 2015 se podíl tohoto názoru zvýšil o 6 % (z 53 % na 59 %), ukázal průzkum Sputniku. Názor.

Největší rozkol je vidět mezi republikány a demokraty. Mezi demokraty necelá polovina dotázaných (44 %) nedůvěřuje médiím, zatímco mezi republikány podíl lidí, kteří si myslí, že média jsou zaujatá, činí 78 %. Voliči Clintonové zákonitě nevěří médiím pouze ve 38 %. Mezi přívrženci Trumpa je to téměř dvojnásobné (75 %).

Výsledky průzkumu

©
Sputnik/
Výsledky průzkumu

Podíl těch, kteří si myslí, že média v USA objektivně informují o mezinárodních a národních problémech, činí 27 %. Ve srovnání s rokem 2015 podíl takového názoru zůstal na stejné úrovni (26-27 %).

Na tuto otázku nedokázalo odpovědět 14 % dotázaných, což je o 7 % méně než v roce 2015 (tehdy 21 %).

Lidé nadprůměrným příjmem (roční příjem 50-75 tisíc dolarů) si častěji než respondenti s nižším příjmem myslí, že média jsou angažovaná (74 % proti 48-64 %). Zároveň respondenti s příjmem vyšším než 75 tisíc dolarů považují média spravedlivějšími než dotázaní s nižšími příjmy (35-40 % proti 16-28%).

Víra v objektivnost médií roste s úrovní vzdělání, od 17 % u respondentů s nejnižší úrovní vzdělání a do 50 % u dotázaných s vyšší úrovní vzdělání.

Výzkum v roce 2017 pro Sputnik News provedla nejstarší ve Francii společnost IFop v období 20. — 27. září v USA. Průzkumu se zúčastnilo 802 respondentů z USA ve věku +18.


Není zde článek celý?