Twitter odmítl odpovídat na otázky ohledně blokování reklamy RT a Sputnik

Zástupce Twitter odmítl žádost RIA Novosti o rozhovor ohledně blokování reklamy RT a Sputnik.

Ředitelka oddělení Twitter pro komunikaci v oblasti politiky Emily Hornová v reakci na žádost o rozhovor s vedením společnosti navrhla korespondentovi RIA Novosti, aby použil tiskovou zprávu v korporativním blogu, která byla zveřejněna ve čtvrtek.

Mezi otázkami byla i žádost o doložení, jak podle Twitteru mohly RT a Sputnik ovlivnit volby v USA a vidí-li společnost něco nezákonného v činnosti ruských médií. Mezi otázkami také padlo, nakolik bylo ekonomicky účelné odmítnutí obchodních kontraktů. Korespondent RIA Novosti také žádal o komentář informací, nabízela-li sama společnost Twitter vložení do reklamy během voleb více než tří milionů dolarů a zablokovala reklamu od RT po 10 měsících po odmítnutí reklamního kontraktu.

Také se Twitteru ptali, jak je možné odmítnout Sputniku reklamu, pokud agentura dosud nikdy neplatila za reklamu na Twitteru. Navíc se korespondent RIA Novosti ptal, jak Twitter hodnotí ruský trh a očekává-li společnost nějaké změny v této oblasti po oznámení zástupců ruských orgánů o tom, že na akce Twitter budou reagovat.

Sociální síť Twitter včera oznámila, že zakazuje reklamu ze všech účtů RT a Sputniku. Své rozhodnutí vysvětlila tím, že RT je zmíněna ve zprávě ředitele amerických zpravodajských služeb z ledna 2017. Přitom se zjistilo, že Twitter sám nabídl RT umístění reklamy na této sociální síti během prezidentských voleb v USA v roce 2016, o čemž neinformoval výbor Senátu USA pro rozvědku. RT nabídku Twitteru odmítl. Sputnik reklamu na Twitteru nikdy nepoužíval.


Není zde článek celý?