V Česku se objevily seznamy nepřátel národa. Dostal se do nich i dalajláma. Názor

V Evropě se objevila vlastní varianta ukrajinského webu Mirotvorec, což je seznam nevítaných lidí, které je třeba štvát a vyhánět. Dostat se mezi nepřátele národa je velmi jednoduché. Stačí pouze zazářit na ruské televizní stanici RT. V současnosti je do báze webu zaneseno 2 326 lidí a jeden je známější než druhý. Je mezi nimi dokonce i dalajláma.

Ochránci lidských práv mlčeli

Projekt vytvořilo pražské „expertní“ centrum Evropské hodnoty. Samotné centrum hrdě prezentuje údaje jako seznam „užitečných idiotů Kremlu na Západě“. Ano, i dalajláma je přiřazen k „idiotům“ a také obrovský počet politiků, vědců světové úrovně, novinářů, expertů, filmových hvězd a sportovců. Mohl jsi klidně nadávat Kremlu a pomlouvat ruskou politiku, ale už jsi jednou zazářil na RT a tím je z tebe „užitečný idiot“.

V podstatě podobný trend v poslední době pozorujeme v různých západních zemích. Britské The Times iniciovaly kampaň na odsouzení svých politiků a hvězd za vystoupení na RT. Není to tak dávno, kdy za to samé britský ministr zahraničí Boris Johnson zaútočil v parlamentu na členy Labouristické strany. Čímž vyzval homérských smích v britském tisku, protože konzervativci se na RT objevují stejně často a několik týdnů před rozzlobeným proslovem Johnsona na stejném kanálu vystupoval jeho otec.

Tak jsme se zasmáli. Představte si však, jaký skandál by se na Západě vyvolal, kdyby nějaký ruský ministr vyzval k přímému bojkotu některého média. Ale v tomto případě se nic nestalo. Ochránci lidských práv mlčeli.

Protiruskou posedlost sponzorují daňoví poplatníci

„Nezávislé“ centrum Evropské hodnoty bylo vytvořeno v roce 2005 a představuje se jako institut chránící liberální demokracii. Za svoji základní hodnotu centrum považuje svobodnou, bezpečnou a prosperující Českou republiku ve střední Evropě jako integrální částí Západu.

Stačí se podívat na názvy základních projektů centra, abychom pochopili jeho zaměření na Rusko: Zasahuje Rusko do voleb v Česku, Rakousku a Maďarsku?, Kremlin watch, Kremelské nástupiště pro užitečné idioty, Přehled protiopatření Evropské unie vůči kremelským podvratným operacím, Jak se Česká republika stala jedním z evropských lídrů v boji proti ruské dezinformaci, Jak mají evropští demokraté bojovat s ruskou agresí?, Jak Kreml kontroluje hlavní ruská média. Není to snad posedlost Ruskem a Kremlem?

Soudě podle poslední finanční zprávy centra je 66 % rozpočtu tvořeno soukromými dárci. Je pravda, že do řady „dárců“ byly zařazeny i fondy, které jsou financovány hlavně státními strukturami. Třetím největším dárcem centra je podle výše vkladů fond miliardáře George Sorose Open Society. Významným sponzorem je spolek Američtí přátele České republiky, jehož hlavním účelem má být rozvoj vztahů Česka a USA.

Zároveň třetina oficiálních příjmů centra přichází od státních struktur jako je Evropský parlament, Evropská komise, vláda a české ministerstvo zahraničí. To znamená, že všechny tyto protiruské průzkumy probíhají za peníze evropských daňových poplatníků.

Je těžké říct, kdo jmenovitě zaplatil obdobu Mirotvorce, ale z operativní finanční zprávy centra vyplývá, že poslední velkou platbu centru poslalo americké velvyslanectví v Česku.

Češi jsou zmatení: RT neovlivňuje nic nebo vše?

A teď o samotné studii. Je přeplněna slangovými slovy a skandálními tvrzeními. Ve zprávě je například uvedeno, že Trump má přátelské vztahy (chumminess) s Putinem. A americké velvyslanectví, které to sponzoruje, ví o tomto „přátelství“?

Autoři zprávy stále hodnotí vliv RT na západní informační prostředí na škále od minimálního do mírného. A nakonec nesouhlasí se zprávou amerických tajných služeb, ve které je ruská televizní stanici označena pomalu za nejvlivnější na světě. A proto pražští analytici poskytují moudrou radu: musíme zcela ignorovat RT, nevšímat si ho a necitovat. Počkejte, vaše zpráva neupozorňuje na televizní stanici? Když je tedy natolik nevlivná a je potřeba ji ignorovat, proč jste vzali prostředky sponzorů a nacpali je do analýzy přenosu stanice, které si jednoduše „nemáme všímat“?

Rozpory jsou někdy v sousedních odstavcích, větách a jejich tam plno. Čeští „analytici“ třeba s nadšením tvrdí, že USA stále zůstávají několik kroků za Evropou v chápání ruské dezinformace a v boji s ní. Ale teď už to pochopily a začaly se zabývat tímto strašným RT, které jakoby zasáhlo do amerických voleb. A dále najednou tvrdí, že tato stanice nepředstavuje žádné nebezpečí, protože se na ni skoro nikdo nedívá ani v Evropě, ani Americe.

Michelle Obamová a John McCain se stali „užitečnými idioty Kremlu“

A teď přímo o „užitečných idiotech“. Veřejnými výzvami k vyhnanství všech, kteří jsou tak drzí a objeví se na RT, čeští „experti“ na seznam „užitečných idiotů“ zapsali všechny možné. Mezi nimi je i bývalá první dáma Michelle Obamová. A víte za co? Ukazuje se, že v prosinci 2013 televizní stanice vysílala zcela pozitivní reportáž o oslavě Vánoc v Bílém domě. Celý prohřešek Michelle spočívá v tom, že před kamerami různých stanic poblahopřála přítomným dětem.

A senátor John McCain se nehledě na budování jeho kariéry na protiruské rétorice stejně dostal do řady „prokremelských idiotů“. Jeho vina spočívá v tom, že v show Larry Kinga na RT se nějak objevila dcera senátora Meghan McCain.

Když už se John McCain a Michelle Obamová stali „užitečnými idioty Kremlu“, tak co dělat s prezidentem Donaldem Trumpem, který si dovolil Kingovi v říjnu 2013 poskytnout rozhovor a malý telefonický komentář během prezidentské kampaně.

Do řady byl zařazen ještě jeden „prokletý kamarád“ Ruska, je jím bývalý americký velvyslanec na Ukrajině John Herbst. Představte si, že je to za jeho pokus v únoru 2016 v přenosu RT ospravedlnit zločiny ukrajinských „evropských integrátorů“ na Majdanu. Za „idiota Kremlu“ je označen také jeden z aktivistů Majdanu Andrij Ševčenko, současný velvyslanec Ukrajiny v Kanadě.

Do pražské verze Mirotvorce se dostali Donald Rumsfeld, Kofi Annan, Pierce Brosnan, Anthony Hopkins, Pamela Anderson, Mike Tyson a dokonce i Michail Gorbačov. Jak bylo napsáno výše, vyhnání čelí dalajláma, který se odvážil čtyřikrát objevit v přenosu RT, kde vyjadřoval výlučně své náboženské a filozofické přesvědčení. Čeští „analytici“ trpící protiruskou paranoií nevynechali ani vědce světové úrovně: do řady „idiotů“ se dostal i Stephen Hawking.
Do této báze se však nedostal americký velvyslanec Michael McFaul. I když se několikrát objevoval v přenosu stanice. A dokonce se nabídl, že může dělat vedoucího.

Osob zařazených pražskými „analytiky“ do paranoidního černého seznamu je spousta. Jsou v něm zastoupeni přátelé Ruska i jeho největší kritici, zástupci všech hlavních politických sil USA, Velké Británie a Evropské unie. Každá západní stanice může závidět, kolik světových hvězd se periodicky objevuje na RT. A o čem to kromě rozmanitosti názorů představených na této stanici svědčí? Zdá se, že autoři seznamu „užitečných idiotů“ nezohlednili, že z jejich titánské práce je možné udělat právě takový závěr.

Názor autora se nemusí shodovat s názorem redakce


Není zde článek celý?