„Zaplať, abys byl vidět“: Facebook spouští na své síti scénář noční můry pro vydavatele

Facebook testuje zněnu své sítě na šesti trzích. V důsledku toho budou příspěvky od některých vydavatelů a firem odstraněny ze sekce News Feed. Tato změna způsobí dramatický pokles návštěvnosti a odkazů na zpravodajství.  

Příspěvky budou nyní zobrazeny pouze v samostatné záložce nazvané „Explore Feed“, což bylo oficiálně odhaleno minulý týden. Test je zatím aktivní pouze pro lidi na Srí Lance, Bolívii, na Slovensku, v Srbsku, Guatemale a v Kambodži. Facebook potvrdil test, který poprvé odhalil slovenský novinář Filip Struharik.

Některé z nejvýznamnějších Facebookových stránek na Slovensku ztratilo kvůli této změně od dvou třetin po tři čtvrtiny svého dosahu, uvádí analytický nástroj CrowdTangle.

Články od vydavatelů a firem se převádějí z hlavního zdroje do aplikace Explore Feed, zatímco hlavní zdroje jsou vyhrazeny pro příspěvky od přátel a rodiny.

Může to dopadnout tak, že vydavatelé budou muset Facebooku platit, aby propagovali své články, aby je mohli lidé vidět.

O Facebooku je známo, že dělá dramatické změny ve svých algoritmech, které ovlivňují návštěvnost a dosah pro vydavatele. V loňském roce Facebook změnil fungování zpráv, přičemž upřednostnil příspěvky sdílené rodinou a přáteli nad obsahem sdíleným vydavateli.

(RT/ svobodnenoviny.eu)

Není zde článek celý?