Slovenská Mafra si stěžuje na reportáž o Babišově umlčování médií

Vydavatelství Mafra Slovakia, které stejně jako českého „bratříčka“ vlastní Andrej Babiš, je hrubě nespokojeno s reportáží redaktorky Kovačič-Hanzelové z RTVS, která upozornila na neobjektivitu Mladé fronty DNES a Lidových novin vůči svému majiteli.

Zuzana Kovačič-Hanzelová měla ve volebních dnech za úkol informovat slovenské diváky o poměrech v české politice. Nemohla si tedy nevšimnout, že deníky, které patří do svěřenského fondu, v němž má svůj majetek český exministr financí, o jeho kauzách informují neobjektivně, nebo neinformují vůbec.

V reportáži se k situaci, a třeba Čapímu hnízdu, vyjadřovali například přední čeští novináři Jindřich Šídlo a Erik Tabery. Slovenským podřízeným našeho potenciálního premiéra se ale nelíbí, že nedostal šanci promluvit nikdo z Mafry.

„Nechala hodnotit práci deníků Lidové noviny a Mladá fronta DNES, ale oni prostor na vyjádření nedostali. Je to totálně absolutní neprofesionalita, zvlášť u redaktorky, která se tváří, že je elitní novinářkou RTVS,“ řekl serveru Omédiách.com Vladimír Mužík, ředitel Mafra Slovakia s tím, že pokud by se takto zachoval některý z jeho zaměstnanců, bude to striktně řešit.

 „Divákům je podsouváno subjektivní a nepravdivé tvrzení o tom, že uvedené deníky přehlíželi tzv. kauzu ,Čapí hnízdo‘ a neinformovali o ní,“ rozčiluje se loajální Babišův zaměstnanec.

Je logické, že se k inkriminované reportáži nevyjadřuje zástupce Mladé fronty DNES nebo Lidových novin. Objektivita obou titulů je totiž velkým tématem a jejich jasné stranické zaměření bere většina lidí v České republice jako danou věc. O to směšnější jsou výkřiky ze Slovenska, kde jako by nevěděli, že u nás víme, jak funguje Babišův vztah k médiím, která vlastní nebo jsou mu alespoň nakloněna, jako třeba TV NOVA nebo TV Barrandov.

Není zde článek celý?