Vědci oznámili, jak snížit riziko kardiovaskulárního onemocnění

Dvě hrsti oříšků týdně mohou snížit riziko kardiovaskulárního onemocnění téměř o čtvrtinu, uvádí Daily Mail s odkazem na vědce z Harvardovy univerzity.

Studie, které se účastnilo 200 tisíc lidí, ukázala, že všechny druhy ořechů odvracejí nejčastější příčinu smrti.

Lidé, kteří jedí mandle, lískové ořechy, kešu oříšky, pistácie nebo pekanové ořechy minimálně dvakrát týdně, byli o 15-23 % méně náchylní na kardiovaskulární onemocnění.

Stejný počet arašídů, které ve skutečnosti nejsou ořechy, snížil tato rizika nemoci o 13-15 %.

Při konzumaci minimálně jedné hrsti vlašských ořechů týdně se riziko snížilo o 19-21 %.

U ořechů už byly objeveny užitečné vlastnosti díky obsahu antioxidantů, bílkovin, výživných látek, minerálů a potravinových vláken. Kromě kardiovaskulárních onemocnění ořechy zabraňují i dalším nemocem, včetně rakoviny, cukrovky, onemocnění dýchacích cest a demence.


Není zde článek celý?