7 velmi jednoduchých, i když podivných zvyků, které pomohou zdvojnásobit délku života

Jestli pečujete o své zdraví, ale nechcete přicházet o životní radosti, vědci našli pro vás východisko. Existuje mnoho neobvyklých a dokonce příjemných způsobů, jak být zdravější, šťastnější a žít déle.

1. Vypít 1 pohár vína každý den

Pití alkoholu není to nejlepší, co můžete udělat pro své zdraví, ale odborníci z Harvardu zjistili, že 1 sklenička vína (zvláště červeného) denně zabraňuje riziku infarktu, diabetu, aterosklerózy a řady dalších nemocí.

Podle výzkumu má množství maximálně 22-32 g alkoholu denně celkově pozitivní vliv na zdraví člověka. Ukázalo se, že u těch, kteří si rádi dají každý den skleničku, vznikají o 30 % méně často problémy se srdcem, pamětí a vysokým cholesterolem. Celkově žijí v průměru o 5 let déle než abstinenti.

Ale vědci z Harvardu upozorňují, že toto funguje tehdy, pokud není převyšováno uvedené množství (22-32 g). Všeho s mírou.

2. Nejlepší doba pro spánek je od 22:00 dо 06:00

Právě tuto dobu považují za nejlepší pro odpočinek čínští lékaři. Vypracovali celý systém, v němž se vysvětluje, kdy se jaký orgán regeneruje. A proč je nejlépe spát od 22:00 dо 06:00, abychom žili déle.

V době od 21:00 dо 23:00 imunitní systém bojuje proti virům a odvádí toxické látky z organismu. Od 23:00 dо 01:00 se aktivně regenerují játra. Od 03:00 dо 05:00 se čistí plíce, proto můžeme v té době lehce pokašlávat. Trávicí soustava se začíná čistit blíže k ránu, od 05:00 dо 07:00.

3. Ignorovat veřejné mínění

Američtí vědci tvrdí, že budete žít déle, pokud se doslova vykašlete na názory svého okolí. Jde o to, že když přemýšlíme o reakci okolních lidí, jsme zdrženlivější, méně spontánní a častěji nervózní.

To vše vede k tomu, že člověk se stává méně šťastným. A nešťastný člověk, jak tvrdí vědci, žije kratší dobu.

4. Přijímat sluneční koupele

Proč? Protože sluneční světlo je nejlepším zdrojem vitamínu D. Snižuje riziko vzniku diabetu a pomáhá bojovat proti depresi, která je častou příčinou onemocnění.

Kromě toho, ve velkém výzkumu v roce 2016 biochemici zjistili, že u žen, které pobývaly na slunci více než jednu hodinu denně, se vyskytovalo o 67 % méně rizika rozvoje různých druhů rakoviny než u těch, které trávily na slunci méně času.

5. Méně často si čistit zuby

Jestli se příliš často sprchujete, zastavte se. Lékaři z kliniky Cranley v Londýně uvádějí, že horká voda a nevhodné mýdlo zbavují naši kůži ochranné tukové vrstvy. Následkem toho se povrch kůže vysouší a hůře chrání organismus. Proto je třeba se sprchovat méně často a opatrněji.

Podobné věci říkají i stomatologové: příliš časté čištění zubů a používání prostředků k vyplachování úst poškozují zubní sklovinu. Zvláště pokud si čistíme zuby po jídle, protože většina potravin změkčuje sklovinu a ta se snadněji poškozuje.

6. Jíst rajčata

Američtí vědci z Univerzity Ch. Tuftse v Bostonu prováděli výzkum, který trval 11 let. Porovnávali stravu a zdravotní stav 5000 účastníků a došli k závěru, že zařazením rajčat do svého stravování můžeme snížit rozvoj srdečně cévních onemocnění až o 26 %.

Odborníci se domnívají, že je to díky lykopenu — antioxidantu, který se nachází v rajčatech a dodává jim červenou barvu. Proto přidejte trochu rajčat k vaší snídani.

7. Zrušte budík

Zvláště pokud zvoní hlasitě. A také hvízdavý čajník, časovač, alarm a další věci, které porušují ticho.

Podle japonských vědců nenadálý hlasitý zvuk zvyšuje riziko srdečního záchvatu, zvláště u lidí s vysokým krevním tlakem. Kromě toho podobné ostré zvuky negativně ovlivňují nervový systém.


Není zde článek celý?