(Ne)kampaň za zvolení Zemana. Financování, dezinformační mašinerie, ruský vliv

Kdo platí (ne)kampaň za zvolení Miloše Zemana? Jak vypadá jeho (dez)informační podpora? Jakou roli hrají Rusové? Shrňme si jednotlivé poznatky.

A začněme u financí. Miloš Zeman má pro svou (ne)kampaň zřízený transparentní účet, na kterém se podařilo vybrat více než 4 miliony korun. Na ně ale v podstatě nesahal.

Mnohem zajímavější je dokument, resp. seznam osob poskytujících „nepeněžité bezúplatné plnění“ podle zákona o volbě prezidenta republiky. Jinými slovy seznam osob, které „na vlastní pěst“ investovaly do (ne)kampaně za Zemanovo zvolení. Dokument byl zveřejněn v poslední možný termín 8. 1. 2017.

Z odhadu hodnoty plnění podle obvyklé ceny můžeme vidět, že nejvyšší částka jde za organizací Přátelé Miloše Zemana, z. s. Konkrétně se jedná o 8 045 525 Kč.

A kdo jsou Přátelé Miloše Zemana, z. s.? Pokud nahlédneme do obchodního rejstříku, ve stanovách nalezneme následující jména.

„Přáteli“ tedy jsou kancléř Mynář bez prověrky, zato se stamilionovým majetkem (ten přiznal po letech kliček jak jinak než v poslední možný den), Zemanem protežovaný Karel Srp spojovaný s KSČ a StB, bývalý ministr vlády Miloše Zemana Eduard Zeman (dnes již zesnulý), společník Martina Nejedlého z Lukoilu a rovněž poradce prezidenta Miloše Zemana Pavel Galuška, Martin „Lukoil“ Nejedlý, prezidentův šéfporadce a držitel diplomatického pasu ČR stále odmítající zveřejnit původ svých příjmů, a v neposlední řadě předseda Strany práv občanů a traktorista v jedné osobě Jan Veleba.

Odkud pochází oněch 8 milionů?

Pokud se podíváme dále do obchodního rejstříku, Přátelé Miloše Zemana od svého vzniku (1. 1. 2014) nedokládají ani jednu výroční zprávu. Tedy původ oněch 8 milionů vynaložených na (ne)kampaň za zvolení Miloše Zemana je záhadou, jelikož nejsou známé příjmy této organizace. Nutno podotknout, že jednatelem organizace je Vratislav Mynář, resp. osoba vykonávající veřejnou funkci. Veřejnost tak nemá právo dozvědět se, odkud pochází peníze spolku, který vede osoba ve vysoké veřejné funkci, kdy spolek ovlivňuje volby v České republice.

Strana práv občanů do (ne)kampaně vkládá 1 239 487 Kč.

Tyto náklady se tak pravděpodobně promítají na transparentním účtu strany. Účet je průběžně dotován interními převody, kdy se u příchozích plateb rovněž zobrazuje popis Strana práv občanů.

Dalším příspěvatelem je teplický podnikatel Jaroslav Třešňák s částkou 3 226 828 Kč.

„Podle dobře informovaného zdroje z blízkosti Hradu byl Třešňák jedním ze sponzorů prezidentových reprezentačních plesů a do Zemanovy blízkosti jej přivedl zájem o rozsáhlou investici na východě Ruska.“ Píše aktualne.cz.

Co k tomu dodat? Se Zemanovou „tlačenkou“ v zádech by se mu ten ruský byznys asi dělal lépe.

EWAS, s. r. o., se podílel na (ne)kampani částkou 2 026 037 .

U společnosti v rejstříku nalezneme předmět podnikání „zahraniční obchod s vojenským materiálem v rozsahu povolení vydaného podle zákona č. 38/1994 Sb.“

Jednatelem společnosti je Jakub Gabriel, který v roce 2014 letěl se Zemanem do Číny.

Co k tomu dodat? Se Zemanovou „tlačenkou“ v zádech by se mu ten čínský byznys asi dělal lépe.

Euro-Agency, s. r. o., přispěla 1 822 767 Kč.

Jednatelem společnosti je Miroslav Schön. který je současně předsedou představenstva hokejového klubu v Hradci Králové, resp. společnosti Mountfield HK, a. s.

A právě společnost Mountfield, která je spoluvlastníkem hradeckého hokejového klubu, koupila v roce 2016, světe div se, čínská společnost Eurasia Development Group Limited.

Co k tomu dodat? Se Zemanovou „tlačenkou“ v zádech by se mu ten čínský byznys asi dělal lépe.

Dalším investorem do Zemanovy (ne)kampaně je Tomáš Hrdlička s částkou 440 175 Kč.

Hrdličku lze označit jedním slovem – kmotr. Bývá spojován se jmény jako Tomio Okamura, Vít Bárta, Roman Janoušek, Ivo Rittig atd. Hrdlička rovněž jednal s Martinem Nejedlým, ale prý to nebylo kvůli politice.

Tomáš Hrdlička samozřejmě podporuje Miloše Zemana, protože mu jde o ty obyčejné lidi, a ne o vlastní prospěch. Jistě.

Zemanovu (ne)kampaň ještě podpořili firma Media Info System, a. s., (36 300 Kč) a bývalý radní Zlínského kraje za „zemanovce“ Lubomír Nečas (25 000 Kč).

„Milionové částky se objevily i na transparentním účtu Miloše Zemana. Dva miliony korun mu poslala firma Dako-CZ, která patří zbrojaři Jaroslavu Strnadovi a slovenskému podnikateli ruského původu Alexeji Beljajevovi.“ Uvádí aktualne.cz.

Toť tedy ta „ekonomická diplomacie“, která nás opravdu posunuje na východ. Aneb zaplatíš a my se za tebe z pozice veřejné funkce přimluvíme.

Hezkým příkladem je rovněž kauza společnosti Liglass Trading, kdy společnost bez zkušeností a s vylhanými referencemi získala přímluvu Kanceláře prezidenta republiky, aby měla lepší pozici ohledně zakázky za miliardy korun v Kyrgyzstánu. A před tím vším Liglass Trading „čirou náhodou“ poslal finanční dar Straně práv občanů, ve které působí Vratislav Mynář. Mynář následně jménem České republiky tuto pochybnou firmu doporučoval jako vysoce kvalitní.

Podobné kšeftování s partičkou kamarádů je jistě to, co České republice zaručí rozvoj a prosperitu.

Do (ne)kampaně Zeman rovněž nepočítá náklady na jeho cesty do krajů. Prezident by se samozřejmě měl s občany setkávat. Ale je (ne)kampaní, když v průběhu těchto setkání hostesky rozdávají kartičky s jeho fotkou? Pokud by byl rozdáván např. informační leták o úřadu prezidenta, pravomocích, organizační struktuře, sídle prezidenta atp., věc by to byla jiná. Ale kartičky s podobiznou Miloše Zemana? To jde jistě o setkání státního zaměstnance s občany, a vůbec ne o osobní kampaň za znovuzvolení. Samozřejmě.

Mediální scéna

Do (ne)kampaně za Miloše Zemana se významně zapojují PR agentury jako TV Barrandov a Parlamentní listy.

TV Barrandov

Televize získává „ocenění“ od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. „RRTV: TV Barrandov výrazně favorizovala prezidenta Zemana,“ píše agentura ČTK.

A kromě tendenční práce majitele, ředitele a moderátora TV Barrandov Jaromíra Soukupa (má blízký vztah k Martinovi Nejedlému), který po vyjádření RRTV ještě více přitlačil na prozemanovskou pilu, je zajímavé sledovat i „běžné občany“, kteří na Barrandov pravidelně docházejí.

Sledovat můžeme zvýhodňování „zájezdů“ SPO a pravidelnou účast známých tváří proruské a extremistické (rozuměj prozemanovské) scény. Tyto osoby se tak podílí na výsledné podobě pořadu.

Aneb když skončí demonstrace za Putina, docházíš pravidelně na TV Barrandov orodovat za Zemana.

Výše označeny známé postavy proruské scény Naděžda Mikulášková a Věra Řezníčková, která mimo demonstrací a televize rovněž píše otevřený dopis Putinovi. V něm o Putinovi uvádí: „Vaše schopnost pro spravedlnost, mír, potírání iluminátů a všech chtivých ničemů je nevídaná.“ Tedy vskutku solidní materiál.

Na horním obrázku v kožené bundě můžeme vidět jiného „běžného občana“ a také proruského „samopalníka“ Josefa Karase. O něm více zde.

Dalším pravidelným barrandovským „běžným občanem“ je „agent Kremlu“ Žarko Jovanovič. Ten organizuje a natáčí demonstrace v ČR i v zahraničí, cestuje do Moskvy a jeho názory se rovněž mění podle toho, jaký trend je v Moskvě zrovna aktuální.

Na spodním obrázku ho můžeme vidět vpravo nahoře s plakátem Zeman znovu.

Jovanovič je pozoruhodný tím, že podle insolvenčního rejstříku dluží více než 10 milionů Kč. Insolvenční správce o něm uvádí, že dlužník je nekontaktní a zdržuje se na neznámé adrese. Nicméně na demonstrace, Barrandov atd. kapacity Jovanovič má.

Na dotaz, odkud pochází finance na jeho činnost, cestování do Moskvy, když je takto zadlužený, Jovanovič odpovídá: „Nic vám do toho není.“

A za svou činnost si známé osoby proruské a extremistické scény vysluhují i pozvání na Pražský hrad na oficiální státní akce.

Více o barrandovských „běžných občanech“ v článku „Běžní občané“ Jaromíra Soukupa: hemžení extremistů, příznivců Zemana a Okamury a v reportáži Respektu.

Parlamentní listy

Do (ne)kampaně za zvolení Miloše Zemana značně přispívají i tzv. Parlamentní listy (nejsou parlamentní ani listy), které lze vedle TV Barrandov považovat za dvorní „médium“ Miloše Zemana.

Tzv. Parlamentní listy se značně v (ne)kampani aktivizují. Metodou pro Zemanovu podporu je zejména nadpočet rozhovorů s představiteli proruské a extemistické (prozemanovské) scény. Jedná se často o osoby spojené s předlistopadovým komunistickým režimem.

V rozhovorech jde především o pomluvy a dehonestaci oponentů Zemana a jeho současné velebení. Typickým článkem popisujícím činnost tzv. Parlamentních listů je rozhovor s členem KSČ (později KSČM) a Lidových milic Radimem Valenčíkem.

„Soudruh milicionář“ Valenčík tak přináší následující.

Když nevyhraje Zeman, čeká nás vláda globální moci, okrádání lidí, geopolitické lumpárny, ponižování a prý dokonce vyhlazení, sděluje „soudruh milicionář“.

Zajímavé je rovněž sledovat facebookový profil tzv. Parlamentních listů, resp. jaké články jsou v poslední době upřednostňovány, aby byly více viditelné.

Dezinformační scéna

V podpoře Miloše Zemana a v pomlouvání jeho oponentů je rovněž značně aktivní dezinformační scéna zastoupená zejména tzv. proruskými weby. Tyto weby po sněmovních volbách, kdy jako jeden muž podporovaly SPD Tomia Okamury, přechází rovněž jako jeden muž na podporu Miloše Zemana.

Pokud bychom hledali průměrné sdělení těchto webů, nebude se značně lišit od výstupu Valenčíka na tzv. Parlamentních listech.

Sdělení vypadá zhruba takto:

Drahoš a Horáček jsou loutky řízené ilumináty, Sorosem, Bruselem, Washingtonem, které mají za úkol islamizovat ČR a nechat povraždit její obyvatelstvo. České zájmy a občany hájí jedině Miloš Zeman! Sdílej to dál!

Konkrétní příklady nabízí proruský web Aeronet.cz. Ten kontrarozvědka BIS označuje jako „zdroj nebezpečné proruské propagandy“. Na Aeronetu se o Drahošovi „dozvíme“, že spolupracoval s StB, je financován Sorosem, má zálibu v nezletilých chlapcích a mnoho dalšího.

Aeronet je vskutku zajímavý počin. O sobě jsem se na něm dočetl, že prý budu vést kampaň proti Marine Le Pen, o čemž jsem bez Aeronetu nevěděl. Jeho „šéfredaktor“ s přezdívkou Vedoucí kolotoče rovněž „zjistil“, že jsem prý volal redaktorce iDNES.cz a společně s ní jsme chystali kampaň proti SPD. Sice na onu redaktorku nemám ani telefonní číslo a nikdy jsem jí nevolal, ale nevadí. Aeronet a jeho fanoušci mají jasno.

Ono jednoduše stačí vymyslet text typu: Naše redakce získala dokument, že v pobočce banky XY byl zřízen účet, který bude financovat převrat proti Miloši Zemanovi v případě jeho výhry. Účet byl zřízen osobou XY, která je zaměstnancem Evropské unie a funguje jako spojka pro dovoz islamistů do Evropy. Účet byl otevřen dne X.X.XXXX a podle našich informací na něj má přijít až XXX XXX eur. Celé realizaci akce napomáhají neziskové organizace v čele se Sorosem placenou XY.

K takovému textu se pro zdání věrohodnosti přidají nějaká čísla, data a potřebná klíčová slova jako „diktát, cenzura, Soros, islamizace“ apod. Text se doplní smyšlenou tabulkou, pár obrázky a vše se publikuje jako „šokující odhalení, o kterém mainstream mlčí“.

Posléze je úspěch takového materiálu a jeho sdílení na sociálních sítích a emailu zaručeno s tím, že se „konečně ukázala ta pravda“.

Skutečnost, jak je snadné řadě osob nabulíkovat absolutní hloupost, kterou vnímají jako absolutní pravdu, jsem si ověřil ve svém experimentu Jak jsem prováděl na okamurovcích a zemanovcích sociální experiment.

Miloš Zeman současně teze o vlivu dezinformací odmítá s tím, že lidé mají svůj rozum a udělají si svůj názor. Zároveň vzpomeňme na jeho tvrzení, že třetina je slabá duchem, každý sedmý je debilní, dementní nebo alkoholik a polovina má podprůměrnou inteligenci.

Podle analýzy lidovky.cz jsou dezinformační proruské weby silným zdrojem „informací“ pro Zemanovi podporovatele. Proč by si tedy Zeman „střílel do vlastní nohy“ a jejich činnost zpochybňoval, když pro něj pracují a sledují je jeho podporovatelé? A že se na těchto webech jednoduše lže? Proč proti tomu vystupovat, když tyto lži napomáhají dosažení cílů Miloše Zemana. Jeho postoj k pravdě je také dobře známý. Ostatně je soudně uznaným lhářem.

O tom, jak si Aeronet, resp. zdroj nebezpečné proruské propagandy, další proruské dezinformační weby, či přímo nástroj ruské státní propagandy Sputnik, stojí u Zemanových fanoušků na sociálních sítích, rovněž vypovídá zmíněná analýza.

Hlavním cílem dehonestační dezinformační kampaně vedené proti oponentům Zemana je Jiří Drahoš jako papírově nejsilnější kandidát.

Sociální sítě

Oproti období sněmovních voleb je dezinformační kampaň na sociálních sítích vedena s nižší kvalitou, intenzitou i agresivitou. Nicméně platí, že ustálené kampaně podobně jako proruské weby přesedlávají z podpory SPD na podporu Zemanovi.

Oproti SPD jádro zemanových fanoušků stojí mimo prostředí sociálních sítí, což může vysvětlovat vyšší pasivitu. Zemanova (ne)kampaň se zaměřuje spíše na tradičnější kanály.

Ukázka dezinformační kampaně mizící den po sněmovních volbách, která je spojená s SPD viz České volby v zajetí dezinformací. Nyní je třeba zamést stopy?

Pasivní je rovněž vysoce kvalitní dezinformační kampaň dubajského podnikatele v oblasti internetového marketingu a PR Petra Mančíka viz Kampaň proti islámu a migraci vedená migrantem žijícím mezi muslimy, prostřednictvím níž Mančík dlouhodobě propagoval zejména trio Zeman, Putin, Okamura.

SPD také způsobovala značný mobilizační efekt u samotných uživatelů sociálních sítí. Tento efekt není aktuálně tak silný. S tím souvisí i nižší činnost řekněme aktivistů. Ukázka takové činnosti podle zaběhnutého schématu Aeronetu níže.

U podobných prozemanovských počinů samozřejmě nesmí chybět lži, caps lock a pokyn „sdílejte“.

„Osvěta“ po e-mailu

Intenzivní je aktivita jedinců, kteří rozesílají e-maily typu „to vám mainstream neřekne, šiřte dál, ať se to dozví co nejvíce lidí“. Tyto osoby průběžně rozesílají již dávno vyvrácené hoaxy s tím, že jde o skandální odhalení a rovněž z podpory SPD přesměrovávají své aktivity na podporu Miloše Zemana.

Oslovují tak především starší často lehce zmanipulovatelnou generaci, která má tendenci věřit nesmyslům, popř. kupovat hrnce a biolampy za desetitisíce. Z e-mailu se tak dozví to, „o čem v televizi mlčí“, a mají to přeposlat dále.

Níže ukázka obsahu e-mailu o Michalu Horáčkovi s předmětem: „Fwd: Rychle posunout dopředu: Fwd: Fwd: Fwd: FW: Náš „čistý“ kandidát na prezidenta.“

Druhé kolo

Zeman rovněž mluví o tom, že kdo se nepoučí z historie, ten ji musí znovu prožít. Podívejme se tedy do historie na prezidentské volby v roce 2013.

Otázkou je, co má Miloš Zeman připravené proti svému oponentovi do případného druhého kola. Ten není ještě známý, a pokud by se Zeman nyní zaměřil na konkrétního kandidáta, mohl by vystřílet pomyslné patrony. Nicméně z historie víme, že v druhém kole proti Karlu Schwarzenbergovi byla ze strany Zemana použita dezinformace o tom, že na hradě Schwarzenbergovy ženy visí obrazy s důstojníky SS.

Jako podklad sloužil článek antisemity a extremisty Adama Bartoše. Celý příběh zde.

Proti Schwarzenbergovi byl rovněž použit lživý inzerát v Blesku, který zaplatil bývalý důstojník StB.

Pokud se tedy poučíme z historie, Zemanův oponent v případném druhém kole se jistě má na co těšit.

Ruský vliv

Kontrarozvědka BIS ve svých výročních zprávách upozorňuje na ruské zasahování do vnitřních záležitostí České republiky.

Rusové primárně podporují projekty, do kterých nemusí investovat finance a které je ukazují v dobrém světle. Na druhém místě jsou projekty, které si vyžádají počáteční investici a proruský subjekt se následně stane životaschopným sám o sobě. To je podle všeho případ Miloše Zemana.

Zrekapitulujme si jeho ruské dobrodružství. Zeman co by zapomenutý jezevec z Vysočiny již v roce 2008 dochází pro „rady“ do budov patřící Ruské federaci v pražské Bubenči. Ujímají se ho bývalí komunističtí pohlaváři Zdeněk Zbytek a Miroslav Šlouf (oba s vazbami na Rusko). Zeman je seznámen s Putinovým důvěrníkem a jeho spolupracovníkem již z dob KGB Vladimirem Jakuninem.

Podobně jako v Rusku v případě Putina dochází k vytvoření politické strany, která má za cíl dostat Zemana na Hrad. Zapojují se Vratislav Mynář a Martin Nejedlý, do jehož „českého“ Lukoilu Rusové napumpovali 180 milionů korun.

V roce 2013 se Zeman stává českým prezidentem a do vysokých funkcí si bere své věrné Mynáře a Nejedlého.

Je tak vybudována životaschopná struktura. Ostatně nyní můžeme vidět, že Zemanovu (ne)kampaň platí čeští daňoví poplatníci, podnikatelské subjekty navázány na Zemana jako prezidenta a jeho „ekonomickou diplomacii“ a rovněž i osoby profitující z jeho funkce (Přátelé Miloše Zemana – Mynář, Nejedlý atd.).

Na každý pád je ruským zájmem, aby Zeman svůj mandát obhájil. Nikdo jiný by nejspíše jen za jednu návštěvu Ruska nevolal po zrušení protiruských sankcí, netvrdil, že Krym je ruský, že Rusko je pro ČR desetkrát významnější než Francie (byť český export do Francie je zhruba třikrát větší než do Ruska) a nikdo jiný by pravděpodobně jako hlava českého státu při návštěvě Ruska nezakazoval češtinu tak jako Zeman.

Zeman dlouhodobě a kvalitně slouží vnitřní ruské propagandě a zahraničním ambicím Kremlu.

Závěrem

Pro většinu nadprůměrně inteligentních osob je představa mít znovu za prezidenta někoho, kdo je napojen na pochybné kšeftaře, kdo legitimizuje lži a dezinformace, kdo má hulvátské chování, kdo jde na ruku autoritářským režimům a je adorován extremistickou scénou více než úděsná.

A ta polovina s podprůměrnou inteligencí, třetina slabá duchem a každý sedmý dementní, debilní nebo alkoholik? Té je to jedno, protože Miloš je náš, rád si vypije a zanadává, či jeho příklon k autoritářským režimům kvituje. A vůbec ostatní protikandidáti jsou jen loutky iluminátů a židozednářů, co mají islamizovat ČR a jen Zeman nás zachrání. Psali to přece na těch internetech.

A pokud si někdo myslí, že podobné úvahy založené na lžích z Aeronetu jsou pouze záležitostí nevelké skupiny vyšinutých jedinců, plete se. Podle průzkumu STEMu z léta 2016 „šokujícím odhalením“ z tzv. alternativních webů důvěřuje zhruba čtvrtina Čechů. A fanoušci Aeronetu, Sputniku apod. opravdu Zemana volit budou.

Taková je tedy (ne)kampaň za zvolení Miloše Zemana, který 10. 3. 2017 oznámil, že kampaň nepovede. To aby o den později 11. 3. 2017 byla na jeho jméno registrována doména zemanznovu.cz, která je oficiálním webem jeho (ne)kampaně.

Je smutné, kolik lidí se nechá opít rohlíkem. Snad si jen na závěr dejme znovu citaci.

„Třetina obyvatel této země je slabá duchem. Každý sedmý občan je debilní nebo dementní nebo alkoholik. Zhruba polovina obyvatel této země má podprůměrný intelekt.“

Já osobně nikomu nemám za zlé, pokud bude volit Zemana. Miloš Zeman má plné právo kandidovat a i lidé mají plné právo ho volit. Nicméně chytrému napověz, hloupého trkni.

Není zde článek celý?