Vědci našli zdroj života na Zemi v meteoritech

Vědci z Národní Lawrenceovy laboratoře v americkém Berkeley našli ve dvou meteoritech vodu a složité chemické sloučeniny. Podle názoru planetologů poukazuje tento nález na to, že kosmická tělesa padající na Zem mohla napomoci zrodu života na Zemi. Jejich studii uveřejnil portál Phys.org.

Vědci prozkoumali chemické složení krystalů kamenné soli uvnitř meteoritů, které spadly na Zem v roce 1998. Rentgenové snímky ukázaly, že uvnitř krystalů jsou inkluze vodního roztoku nasyceného solí a organické molekule, mj. aminokyseliny, jejich předchůdce, uhlovodíky a jiné sloučeniny, které hrají na Zemi významnou biologickou roli.

„Bledě modré krystaly soli o průměry dva milimetry jsou skladišti organických sloučenin a prvků, které jsou nezbytné pro vznik života,“ říká jedna z autorů studie Queenie Chanová a podotýká, že podobné spojení prvků v mimozemském objektu bylo zaznamenáno poprvé v dějinách.

Podle slov vědců byly molekule v krystalech meteoritů syntetizovány za nejasných okolností před asi 4,5 miliardy lety. Místem jejich vzniku byla pravděpodobně planetka Cerera, která se nachází v pásu asteroidů mezi Marsem a Jupiterem.