Americká média připustila, proč v Rusku dochází k leteckým haváriím

Zčásti jsou letecké havárie v Rusku vyvolány prudkým zvyšováním přepravy osob, proto i nedostatkem kvalifikovaných pilotů. Píše novinář Alec Luhn ve svém článku pro The Atlantic.

Autor uvádí letecké havárie posledních několika let, ke kterým došlo kvůli chybám pilotů. Mezi nimi je zřícení Jak-42 u Jaroslavle v roce 2011, ATR 72 u Ťumeni v roce 2012 a pád Tu-154 do Černého moře v roce 2016.

Autor se domnívá, že ruské letecké odvětví se stalo obětí vlastního úspěchu. Luhn píše, že od 2009 do 2015 se počet pasažérů v Rusku dvakrát zvětšil a činí 90 milionů, loni počet cestujících vzrostl o 19 %.

To přivedlo k deficitu personálu. Také Luhn zdůrazňuje, že situaci zhoršuje snížení kurzu rublu, což vede k odjíždění personálu do zahraničí.

Jak se uvádí v článku, i když pracovní doba ruských pilotů je časově omezena 90 hodinami měsíčně, což je v porovnaní s ostatními zeměmi málo. Ale letecké společnosti často vysávají poslední síly zaměstnanců a nutí je více pracovat. V průběhu vyšetřování letecké havárie u Ťumeni v roce 2012 vyšlo najevo, že pracovní režim pilotů byl porušen, neměli dost dnů dovolené.


Není zde článek celý?