Poníkoví křižáci, jděte se vycpat a v mauzoleu braňte Ježíšovu světlou památku

Kal z bahna je obvykle na dně. Když projede motorový člun, tak bahno zvíří a je ho všude plno. Klesá ke dnu dlouho. Takhle je to s oním divadélkem z Brna. Světové a české křesťanstvo ohrožuje asi jako brněnský krokodýl označovaný za draka. Co kdyby slezl a požíral lidi. Že to nedělá? Ale co kdyby…

Takže už máme petice a trestní oznámení lidí, co jsou pobouřeni, zraněni, trpí citovou újmou a jejich babička by plakala, kdyby to viděla, jenže neviděla. Protože neviděla, tak se jí to muselo donést, aby to jó věděla. Co vlastně neviděla, se neví, protože to prakticky nikdo neviděl. Ale je sladké se pohoršit. Pokud chce být někdo věcný, nezbude mu nic jiného, než si někde opatřit video a vidět to taky, jako nebohý Halík, který by sám od sebe na něco takového nikdy nešel, protože se raději obírá Karlem Čapkem a Chestertonem a tlustými spisy autorů, jejichž jména tu nikdo nezná.

Takže motorový člun jednoho režiséra, o kterém tu taky nikdo nikdy neslyšel, projel českým rybníkem a zase odjel k jižním mořím do Jugošky a bahno klesá. Snad stihne klesnout do Adventu. Mezitím řada lidí uvažuje, jak by se ještě přidali ve stylu islamistických naštvallánů a nasralláhů. Jako Chomejní, když se naštval a nas*al nad Satanskými verši Salmana Rushdieho. Pochybuji, že by to dokázal celé přečíst. Je to kniha dlouhá, na čtení těžká a prokouše se jí jen intelektuál. Chomejní jistě svým způsobem intelektuál byl, takového toho zvráceného typu, ale byl dost časově zaneprázdněn likvidací opozice, která mu taky pomohla za íránské revoluce, když si ti lidé mysleli, že největší zlo je šáh a jeho tajná policie. Ne, to sotva celé četl. Jím poštvaní naštvalláhové, co se jim líbil trest smrti nad Rushdiem, už to nečetli vůbec, ti četli už jen tu fatwu.

Křesťané a křesťanisté teď píší a říkají, že se máme vcítit. Co kdyby někdo na divadle znásilňoval vaši matku? Ha, na to nemáte co říct, liberálové, kavárenští povalečí a neomarxisté? Někteří dospěli tak daleko, že neslušné Slušné lidi označují za pobouřené vlastence. Vlastenci v podmínce. No co, všichni jsme tak nějak z hlediska věčnosti v podmínce, tak už se to ztratí, nikdo není dokonalý. Že prý když se bude mlčet, bude kamení volat. To je dost přiléhavé, to uznávám. Vlastenci tohoto typu jsou stejně natvrdlí jako kamení. Protože ale na minerály a spol není spoleh, je třeba nerosty zastoupit a něco provolat. Protože od nerostů nelze očekávat, že by sepsaly trestní oznámení, neb nemají ručičky, je nutno vypomoci. Ježíš se líčí jako soused od vedle a protože taky nepodá trestní oznámení, taky potřebuje pomoc. Jistě, Bůh stvořil vesmír, je počátek a konec, je všemohoucí, ale nějaká ta doplňková službička se hodí. Aby svět viděl, jak vypadá sebevědomé křesťanství.

Takže já si taky musím vymyslet nějakou citovu újmu, protože s tím, že na mě byla protivná jedna zrzka a málokdo chápe můj život a velkolepé dílo díru do světa neudělám.

Nějaké ty homeopatické citové újmíčky ovšem mám. Třeba si představte, je to snadné, protože se to stalo, že arcibiskup Ján Sokol v televizi vykládá, že si velmi váží prezidenta Tisa. Že si pamatuje, jaký byl za něj blahobyt. Tak pro deportované Židy nebyl, ale detail, že. Sokol je křesťan, nebo se za něj jen prohlašuje? Ale v poho, beze slova zdůvodnění sesadili jeho nástupce Bezáka. (Nosil doma džíny, víc se neví.) Sokola si pravověrní moc nevšímali, jeho finanční kejkle se pominuly. Kdo se ho zastal? Jen kardinál Vlk blahé paměti. Slovenští biskupové se hrbí jako ti starci z filmu Je třeba zabít Sekala. Když zabít, tak zabít, je někdo proti? Proč by někdo pípl? Třeba by ho taky sesadili.

Když mons. Piťha ve své přednášce vykládal, že je pochopitelné, kdyby se na hranicích střílely i ženy a děti, kdo psal petice? Mluvil o dnešních evropských hranicích, ne o nějaké africké zemi, kde jsou dětští ozbrojenci. Hnus do nebe volající. Kdo se pobouřil?

Když Konvička provozoval své divadélko s velbloudem, kalašnikovy a kadibudkou a chtěl mlít muslimy do masokostní moučky, kde byli udatní poníkoví křižáci? Když Duka píše Pitomiovi, že věří, že je spojuje zájem o bezpečnost země, musel mít nějakou noc duše, protože tomu nevěří ani Pitomio. Pitomio se tím dopisem ovšem na svých stránkách chlubil. No aby ne. To je jako imprimatur přímo z nebe.

Když ultrakatolík Petr Hájek na svém proruském webíčku napadal Tomáše Halíka a šířil lež, že Halík nemá platné kněžské svěcení, kdo se Halíka zastal? Ne, hlavně že jeho záhadná šedá eminence pater Badal pár minut po jednom Halíkově vystoupení v televizi Halíka napadl a vydával ten slint za vyhlášení biskupské konference, aby se ukázalo, že to biskupové ani nečetli, natož napsali.

Ty lístky na dotyčné představení si vepřové vlastenecké hlavy koupily od brněnských takykatolíků, co o ostatních katolících mluví jako o „novokatolících“. Jsem starokatolík, tak mě u toho napadá, jestli nemám citovou újmu. Ale nemám, protože nejsem prvok nadaný jen primitivní signální soustavou.

Je smutné kolik jinak slušných lidí žije přece jen natolik ve svém světě, že se jako v dobách Charty (jen velmi volné srovnání, uznávám) pohoršují ve stylu „pracovních kolektivů nad něčím, co neviděli, ale mají jasno. Soudruzi z ÚV a agitačních středisek jim řekli, jak se k věci správně postavit. A ze stoky je náhle voda živá a my ostatní z toho máme bumbat a plynatost některých jedinců považovat za kadidlo. S křesťanstvím pietních aktů a trestních oznámení se jděte vycpat a postavte se vedle Sladkého Ježíše do mauzolea. K ničemu jinému to použitelné není.

Když se kdysi debatovalo o filmu Poslední pokušení, co taky zkritizoval jeden biskup a své vyhlášení vydával za vyhlášení biskupské konference, řekl k tomu asi nejlepší komentář evangelický duchovní Miloš Rejchrt. Tvrdíme, že Ježíš vstal z mrtvých a teď chceme hájit jeho světlou památku?

Takže motorový člun projel českým rybníkem a je pryč. Nejde o to, co se dělo na jeho dost malé palubě, kdo tam byl svlečený a jak se rouhal a jestli si u toho četl starého Marxe, mladého Marxe, jakéhokoli skutečného nebo vymyšleného Marxe. Jde o to bahno, co bude ke dnu klesat dlouho.

Někteří lidé hájí svobodu, když se ji to hodí a když je to svoboda pro jejich skupinu. Svoboda ale buď je, nebo není. Žijeme v zemi, kde Konvička za svůj výrok o masokostní moučce nebyl odsouzen, kde může vycházet Mein Kampf a Komunistický manifest, kde věřící mohou hanobit jiná náboženství a komunity jiných náboženství a dělají to denně, kde jsou komunisté a okamurovci a žvanivý proruský ulhaný slimejš na Hradě placeni z našich daní. Ale Aurora a čínské džunky kotvící pod Hradem vzrušují méně než motorový člun z Jugošky.

Agenti StB se sápou k moci, ale to křesťanstvu nevadí. Některé části křesťanstva. Té části, co – včetně některých duchovních – má pochopení pro „sekulárního diktátora Asada“, protože ten jako muslim ve spojení s obráncem vlasti a rodiny a tradice Putina „jen“ masakruje jiné muslimy a křesťany nechává na pokoji. No jistě, je jich málo. Kdyby jich bylo víc a něco nevhodného o tom vrahounovi řekli, zmasakroval by je taky.

Říká se takovému myšlení malost. Jenže je to tak velká malost, že přes ní to podstatné není vidět. Není už vidět opravdový Ježíš, není vidět skutečné zlo.

No co, tak to bylo vždycky. Po prázdninách už se bude blížit Advent a zas třeba někdo napíše nějakou hru, kterou nikdo neviděl a bude o legraci postaráno. Je třeba bojovat za větší slávu Boží, protože zřejmě ještě není dost velká. A trochu si něco z té slávy uloupnout i pro sebe.

Právě v této době potřebujeme nezávislá média. Podpořte nás prosím a objednejte si předplatné Revue FORUM ZDE. Děkujeme!

Není zde článek celý?