Soukup konečně bez známky ješitnosti prozradil, proč je tak skvělý a zábavný

Nekompromisní, šikovný, bohatý, vzdělaný, objektivní. Něco z toho určitě je Jaromír Soukup. | FOTO: FORUM 24

Král české moderátorské scény a majitel TV Barrandov Jaromír Soukup je novým typem mediálního magnáta. Na rozdíl od svých konkurentů totiž dokáže potenciál své osoby využít beze zbytku. Nejen, že na své televizi moderuje šest pořadů, což by těžko zvládal kdokoliv jiný v branži, ale dokáže si najít čas i na milý rozhovor pro svůj vlastní časopis, který nese jeho jméno. A jak je Soukupovým zvykem, zase to všem pořádně „natřel“.

Už titulní strana Faktoru Soukup ukazuje, že se majitel vydavatelství Empresa Media, reklamní agentury Médea a TV Barrandov, nebojí. Zdvižený prostředníček a vzkaz „Ať se ze mě klidně podělají!“ značí nebojácného novináře, jehož kvality nepochopitelně tak často mnozí závistiví a nepřející lidé zpochybňují.

Ze své neústupnosti neuhýbá Soukup ani v rozhovoru, který se nepochopitelně rozprostírá pouze na čtyřech stranách, ačkoliv myšlenky majitele komerční televize by bez problémů vystačily na celé číslo časopisu. Zřejmě jde o skromnost.

Takto se pouze majitelé nového čísla magazínu, který byl trefně přejmenován z Faktor S na Faktor Soukup, čímž jednoznačně dokazuje, kdo je současnou investigativní jedničkou v zemi, zaměřuje převážně na fungování médií u nás. Poukazuje například na to, že bezvýznamné televizní debaty na veřejnoprávní televizi dostaly po jeho nástupu na televizní obrazovku co proto. „Jsem rád, že jsem ji (politiku) prostřednictvím TV Barrandov otevřel i lidem, které v podání veřejnoprávní televize nudila. Metoda nekonečných nudných debat plných mluvících hlav bez emocí na ČT je děsivá,“ zdůrazňuje svůj podíl na oblíbenosti dosud nezáživné politiky moderátor samouk.

Stejně tak připomíná, že sledovanost jeho pořadů je mnohonásobně větší, než některých, o nichž se dá stěží hovořit jako o konkurenčních. „Pražská kavárna je nadšena z pořadu Šťastné pondělí Jindřicha Šídla. Dobře, beru to. Ale pokud se na jeho pořad v televizi dívá tři až sedm tisíc lidí, je to přece klasický fuckup,“ zhodnotil Soukup a rovnou ukázal, že se nebojí použít i tvrdší výraz, dokonce i v cizím jazyce, což dokazuje jeho světovost.

Mediální magnát se vypořádal i s Bakalovými médii, která tak často kritizuje v souznění se svým politickým vzorem, Milošem Zemanem. Třeba Hospodářské noviny totiž podle Soukupa čtou pouze lidé, kteří nepoužívají mozek. To však není případ jeho diváků, kteří kvitují s povděkem, že rozvířil stojaté vody české žurnalistiky, čímž mnohé nepotěšil.

„Vím, že jsem do veřejného prostoru vstoupil razantně a přejel všechny zvyklosti. Vím, že to někteří těžce koušou. A to mě hrozně baví. Čím víc, tím líp! Ať se klidně podělají. Je to pro mě signál, že to dělám dobře,“ vysvětlil Soukup rázně, jak má ve zvyku.

Může si to však dovolit. Značka Jaromír Soukup totiž podle slov majitele vydavatelství a televize funguje. „Zrovna nedávno jsme si dělali výzkum a ukázalo se, že během roku jsem se dostal mezi nejznámější osobnosti televizní branže,“ sděluje jasný fakt Soukup. „Důležité je především to, že přes osmdesát procent lidí mě hodnotí pozitivně. Ale pozor. To není ješitnost, já se na své jméno dívám hodně byznysově, tak jak jsem ze své práce zvyklý,“ dodává úspěšný podnikatel, osobní moderátor prezidenta Zemana a utajený PR manažer Tomio Okamury.

Celé povídání Jaromíra Soukupa pro Faktor Soukup má jen jednu malou chybičku. Nemá uvedeného autora. Nabízí se dvě vysvětlení. Buď je všemoderátor už tak zkušeným novinářem, že dokáže vést rozhovor sám se sebou a přitom být na respondenta nekompromisně přísný, nebo je v zájmu bezpečnosti autora jeho jméno neuvádět. Přeci jen, kdo se pustí do takto odvážného rozhovoru, musí si dát pozor. Stejně jako Jaromír Soukup. Tak  šikovného člověka totiž bude stále někdo kritizovat a snažit se mu házet klacky pod nohy. Ještěže má po svém boku hlavu státu, která svého Mirka nikdy nedá.

Rozhovor Jaromíra Soukupa s Jaromírem Soukupem v Soukupově časopise Faktor Soukup s Jaromírem Soukupem na titulní straně a s inzeráty na Soukupův pořad v Soukupově televizi výborně zapadá do této krásné doby, která neustále posouvá veškeré hranice možného. To, za co by vás ještě včera zavřeli do blázince, je už dneska normální.

Není zde článek celý?