Stane se Babiš pánem veškerého lifestylu v zemi?

Dokoupí si Babiš další děti? Míněno mediální samozřejmě.

Pokud se ukáže jako pravdivé, o čem poslední dobou mluví mediální analytici, tak by mediální divize Agrofertu posílila. Jak napsaly Hospořářské noviny, chystá se možná další velký nákup: „Už delší dobu se na mediálním trhu objevují informace o chystaném prodeji české divize vydavatelství Bauer Media. Mediální dům, který vydává bulvární magazíny, módní časopisy a licenční lifestylové tituly, by se měl stát součástí vydavatelství Mafra.“

Hospodářské noviny (24. 7.) soudí, že už je dohoda skoro na spadnutí a prodej by se uskutečnil asi za jednu miliardu korun. Holding Agrofert, kterému Mafra patří a němečtí majitelé Bauer Media transakci oficiálně nepotvrdili.

„Agrofert nikdy své akvizice nekomentuje, a nebudeme se tedy vyjadřovat ani k jakýmkoli tržním spekulacím ohledně Bauer Media,“ uvedl Karel Hanzelka, tiskový mluvčí skupiny Agrofert. „V porovnání s velmi konzervativními a reputačně silnými značkami v portfoliu Mafry zastřešuje Bauer Media produktovou řadu značně odlišného směru,“ sdělil HN akviziční poradce Patria Finance Vladimír Vostrikov. “

Agrofert by koupí získal třeba tituly Rytmus života (více než 120 tisíc prodaných výtisků), Pestrý svět (asi100 tisíc), televizní program TV Max přes 280 tisíc prodaných kusů ), Žena a život (40 tisíc), Harper’s Bazaar (20 tisíc) a Cosmopolitan 20 tisíc).

Došlo by tak k další koncentraci médií do rukou jednoho majitele. Můžeme jen odhadovat, co by to znamenalo pro obsah. Ne snad prvoplánově jako viditelná přítomnost Andreje a Moniky na každé druhé stránce, ale třeba i podprahově. Co by to udělalo s trhem inzerce? Se závislostí dalších novinářů na Babišově impériu? a pochopitelně by začlenění ziskových titulů znamenalo další a další peníze, které lze použít na další nákupy, třeba i lidí.

Lidé jsou potřeba. Čas od času někdo odpadne a musí být nahrazen. Možná to bude někomu znít hrubě, ale jak psal Gogol: „Budou-li koryta i svině budou.“ Na tom se nic nezměnilo po celá staletí.

A co dál? Ještě nějaká celoplošná televize by se hodila. Koupená, ovládnutá, to je jedno. Kdo bude mít ruku na kohoutku, který ovládá potrubí s proudícími informacemi, bude mít skoro všechno.

Chce to jen úmysl, peníze a čas.

Není zde článek celý?