Babiše už čeká jen postupný pád, předpovídá Ondráčka z Transparency. Nebo i potupný?

David Ondráčka, šéf české Transparency International, vzbudil nedávno nelibost Andreje Babiše. Transparency totiž tvrdí, že Andrej Babiš dál ovládá holding Agrofert a porušuje tak českou i evropskou legislativu. Vychází při tom z údajů ve slovenském, německém a švédském registru koncových majitelů firem. Babiš dnes využívá toho, že po volbách jednal s Ondráčkou o postu ministra vnitra a ten to hned jasně neodmítl.

Teď to ovšem vypadá na boj kdo z koho, protože kdyby se ukázalo, že mají v TA pravdu, přišel by Babiš o miliardové evropské dotace a to by bylo jako kdyby mu z těla řezali kusy masa.

Ondráčka v rozhovoru pro web Peníze.cz předpovídá smutný Babišův konec: „Zároveň si musíme uvědomit, že Babiš nebude v politice věčně. Už v ní dosáhl vrcholu, teď ho čeká jen postupný pád. Myslím, že sám tuší, že se to pomalu blíží. Ztrácí podporu měst a vzdělanější části veřejnosti. Drží se sice u jiných voličských skupin, ale časem přijdou momenty, které budou hrát silně proti němu.
Dřív nebo později přijde pokles ekonomiky. To bude znamenat nevyhnutelné škrty v rozpočtu a mnohem menší možnost rozdávat ze státní kasy. Zároveň bude stále víc viditelná neschopnost, s jakou je dnes vláda řízená. Všechny zásadní změny a reformy se odkládají, jen se látají běžné provozní věci. To vše je maskováno maniakálním marketingem, že vláda maká od šesti ráno až do noci. Strukturální problémy zdravotnictví, školství, dopravy a obrany se ale vůbec neřeší. Třetí aspekt, který nebude hrát Babišovi do karet, je okoukanost. Dnešní problémy už jdou na jeho triko, nebude moct vykládat, že jeho hnutí za nic nemůže.“

Ten výraz maniakální marketing je pěkný. Takový marketing kdysi provozoval Jiří Paroubek s Luftjardou Tvrdíkem a jak to dopadlo. To aby si Hutka připravoval nějakou novou písničku. Nebo několik. Vzhledem k počtu obskurních postav na naší politické scéně mu to časem vydá na album.

Není zde článek celý?