Bylo odhaleno tajemství Putinova Korteže

Federální služba ochrany (FSO) zveřejnila podrobnosti práce na projektu Kortež spojené s vytvořením řady automobilů pro nejvyšší vládní činitele, uvádějí ruská média s odkazem na materiál chystané k vydání knihy Automobily nejvyšších vládních činitelů.

V knize se uvádí, že práce na projektu Kortež byly zahájeny v roce 2010 po příslušném pokynu prezidenta Vladimira Putina. Na rozdíl od sovětských předchůdců měly být prezidentské automobily vyráběny ne v jediném exempláři, ale sériově. To by umožnilo snížit nákladnost projektu.

Uvádí se, že vzorem při vývoji designu byl automobil ZIC110 ze 40. let minulého století. Výrobci použili zahraniční technologie, ale nekopírovali je, nýbrž je umělecky zpracovali. Nyní se výroba z větší části nachází v Rusku.

V knize jsou uváděny technické parametry automobilů. Jsou vybaveny osmiválcovým motorem s objemem 4,4 litru a výkonem 598 koňských sil výroby Centrálního vědecko-výzkumného automobilového institutu. Brzy bude dokončen první 12válcový motor s objemem 6,6 litrů a výkonem 857 koňských sil.

Je také vysvětlován název, který dostala kolekce automobilů — Aurus. Podle slov autorů vznikl sloučením latinského slova Aurum (zlato) a anglického Russia (Rusko).

Pět automobilů projektu Kortež bylo dopraveno do Helsinek, kde se v polovině července konal summit prezidentů Ruska a USA.

Automobil projektu Kortež byl poprvé předveden 7. května během inaugurace prezidenta Putina. Předvedená limuzína dostala název Senátní limuzína. Kromě ní do řady Aurus patří sedan Senát a mikrobus Arzenál. Brzy se očekává doplnění řady motocyklem.


Není zde článek celý?