Na Ukrajině odpověděli na obvinění amerických médií ze zrady

Ukrajinská společnost Motor Sič okomentovala připomínky amerického listu The Washington Times ohledně dodávek leteckých motorů do Číny a uviděla v tomto příspěvku „ruskou stopu“.

„Jen slepý neuvidí za touto halasnou kampaní lobbování zájmů ruských výrobců… Podobné metody mají všechny příznaky nepoctivé konkurence,“ uvádí se v prohlášení Motor Sič zveřejněné na webu 061.ua.

Ve společnosti připomenuli, že po událostech z roku 2014 přišla Motor Sič o tradiční odbytiště v Rusku, a podotkli, že v případě zrušení dohody s Čínou na dodávky motorů AI-222 bude Peking kupovat obdobné motory v Rusku.

V prohlášení se také podotýká, že odchod společnosti z čínského trhu nijak neovlivní bojeschopnost čínských VLS, způsobí však zhoršení situace v ukrajinském leteckém průmyslu a propuštění odborníků z Motor Sič.

Americký list The Washington Times uveřejnil dříve příspěvek o prodeji ukrajinských motorů pro bojová letadla do Číny.

Bývalý poradce výboru amerického senátu pro mezinárodní záležitosti William Triplett, který okomentoval tuto informaci, v interview pro tento list prohlásil, že „Ukrajinci berou peníze amerických daňových poplatníků a současně zasazují ránu do zad americkým Vojensko-námořním silám».

Expert International Strategy and Assessment Center Rick Fisher vyzval ze své strany k vyvíjení nátlaku na Ukrajinu, aby zastavila dodávky motorů.


Není zde článek celý?