Muž s cejchem Babišova dlužníka. Stálo vám to za to, pane Stuchlíku?

Jak tvrdí majitel hnutí ANO, byl to on, kdo úspěšného podnikatele Petra Stuchlíka přesvědčil, aby prodal svou firmu a dal se s ním do politického holportu. Znělo to krásně, Babiš nasliboval snový finanční budget 60 milionů, spolupráci jeho marketérů, reklamu, jakou ještě nikdo neměl. Za to chtěl Prahu. Tu mu ovšem Stuchlík nezařídil, což se neodpouští.

Vypadalo to jako velmi jednoduchý úkol. Za obří peníze si za pár týdnů podmanit naivnější část voličů, kteří uslyší na jednoduché sliby, které ve výsledku není třeba ani splnit.

Rady do boje: podmaň si sídlištní lid, udělej reklamy pár živnostníkům, aby to vypadalo, že je podporujeme, vyždímej co nejvíc z předsedy, dokud má čas a náladu. A tak se Stuchlík rozjel.

Okrajové části Prahy měly oslnit sousedské večeře. Cokoliv zadarmo přece na našince funguje, obzvlášť, když je to člověk, který si myslí, že se na něj „ti nahoře“ úplně vykašlali. A takový člověk žije i na pražském sídlišti. Když mu tedy načesaný politik v padnoucím obleku, ozvláštněném tričkem se svým sloganem, nabídne guláš, párek nebo pivo, nemůže odmítnout.

I druhého doporučení se bývalý obchodník s chudobou držel zcela striktně. Chvilkami to na jeho sociálních sítích vypadalo jako v butiku, jindy se zase ze Stuchlíkova Facebooku stal reklamní prostor pro barber shopy. I když došlo i k trapné situaci, kdy majitel kavárny žádal o odstranění Stuchlíkovy fotografie v jeho provozovně, jelikož není podporovatel hnutí ANO, zdálo se, že všechno jde podle plánu.

Dokonce i Babiše se podařilo využít, aby nafotil sérii snímků se svým novým „koněm“. Rukou Marka Prchala také premiér napsal příspěvek o Stuchlíkově vzdělání z Harvardu (které nemá). A pokud by na Babiše hned při první sousedské večeři nepřiletělo vejce, možná by se i víc zpropagoval na krmení Pražanů.

Nadto ještě adept ANO na primátora, kterého na poslední chvíli dosadil sám majitel politického hnutí, vymyslel, jak do Libeňského mostu ubytuje hasiče, zdravotní sestry a boháče. Skutečně toho Petr Stuchlík nenabídl málo a svou kampaň si po babišovsku „odmakal“.

Aby nebyl svému objeviteli nic dlužen, zaplatil dokonce Babišovi tři miliony. Zbytečně. Stejně jako zbytečně prodal svou firmu, když sedal na oligarchův lep. Možná už ho to nyní mrzí, třeba už mu i bylo vysvětleno, že těmi drobnými, které poukázal ANO, to zdaleka nekončí.

Zadaný úkol splněn nebyl. Andrej chtěl primátora, bude mít spíš opozici. Zuří, což bylo vidět i na tiskové konferenci, které se „kupodivu“ ten, co udělá Prahu bohatší a nakopne ji, neúčastnil. Jak svůj neúspěch Stuchlík odčiní, zatím asi neví nikdo. Může se ovšem spolehnout na to, že nic příjemného to nebude.

Není zde článek celý?