Babišovy noviny a Čapí hnízdo: Lidovky si všímají jen toho, co se premiérovi hodí

Kauza Čapí hnízdo opět ožila díky informacím serveru iRozhlas.cz, který velmi precizně shrnul všechno, co policisté o vlastnictví farmy v době, kdy získala dotaci z EU vědí. Na to deníky Andreje Babiše MF DNES a Lidové noviny reagovaly obvyklým postupem: mlčením. Na rozdíl od toho, když se bývalý zaměstnanec vydavatelství Mafra Marek Přibil, člověk, který nosil Babišovi živé spisy a připravoval s ním kompromitující materiály na politické konkurenty, rozhodl na svém webu pošpinit vyšetřovatele kauzy Pavla Nevtípila.

Bylo by normální, aby kauza Čapí hnízdo byla pro velké deníky, které se před rokem 2013 zabývaly opravdovými problémy politiků, tématem číslo jedna. Jenže v normální době nežijeme, a tak Lidové noviny ani MF DNES o věci nepsaly téměř nic, a to ani v době, kdy kauzou žila všechna ostatní média nebo poslanecká sněmovna.

Dnes je situace odlišná. Babiš byl obviněn už před rokem, nic se neděje, ale jeho zaměstnance to evidentně netrápí. Až do chvíle, kdy zmiňovaný Přibil známý z nahrávek skupiny Šuman, uveřejní na svém obskurním webu výpovědi policistů, jejichž cílem je pošpinit Nevtípila.

Je to situace velmi podobná loňskému prosinci, kdy všichni netrpělivě očekávali výsledky zprávy Evropského úřadu pro boj proti podvodům (OLAF). Na rozdíl od Lidových novin, které znovu zveřejňovaly materiály proti Nevtípilovi.

Když se ukázalo, že OLAF explicitně zmiňuje Babiše i dotační podvod, Lidovky zveřejnili nepravdivou zprávu o tom,ž e „zpráva OLAF kolem Babiše jen našlapuje“.

Důkazů o tom, že Babiš koupil noviny, aby psaly pravdu – tedy jeho pravdu – je stále víc.

Není zde článek celý?