Stavbaři ukončili práci na postavení opěr železniční části Krymského mostu, sdělil předseda představenstva podniku Strojgazmontaž Arkadij Rotenberg.
„Na mostu je jich (pozn. opěr) celkem 595. Je to složitá práce, jak z technologického hlediska, tak kvůli klimatickým podmínkám: silný vítr, seizmické komplikace. To vše vyžaduje zvláštní úkony odborníků,“ vysvětlil Rotenberg v přenosu televize Rossija 24.
Stavbaři v sobotu spojili železniční oblouk mostu přes průliv s prvním obloukem ze strany Kerči, praví se na stránce Krymského mostu na Twitteru.Hotové jsou všechny opěry, automobilové a železniční. „Byla vykonána obrovská práce. Tisíce pilot pro tyto opěry byly ponořeny do velké hloubky, na některých úsecích přes 100 metrů. Složitá hornina a časté bouřky velmi komplikovaly práci, ale podařilo se udělat všechno kvalitně a včas,“ cituje Rotenberga informační středisko.
307 hotových konstrukcí, které nyní po etapách přijímají stavbaři, váží 160 tisíc tun.
Instalace železničních oblouků mostu má být ukončena v prvním čtvrtletí 2019. Celkem již byly instalovány na osmi stavebních úsecích, což je přes 15 kilometrů.