Vědci našli způsob, jak zhubnout bez diety a cvičení

Vědci z lékařské fakulty Harvardské univerzity (USA) zjistili, že tělo, které se nachází v klidovém režimu spaluje ve večerních hodinách 10 % více kalorií večer než ráno. To však funguje pouze tehdy, pokud se biologické rytmy člověka shodují s reálným časem dne, uvádí se v článku časopisu Current Biology.

Experiment byl proveden skupinou sedmi dobrovolníků, kteří žili více než měsíc v laboratoři bez oken, neměli žádnou pracovní zátěž a byli v klidu. Navíc jim vědci vzali telefony a hodinky, takže nemohli sledovat čas. Denní režim účastníků experimentu byl regulován odborníky na výživu a posunovali jim čas spánku každý den o čtyři hodiny.

V důsledku toho se ukázalo, že pokud se biologický a skutečný večer shoduje, lidské tělo každou hodinu spálí asi půl gramu tuku bez jakékoli námahy.

„Pokud člověk poruší režim dne a jde později do postele, zvyšuje se rozdíl mezi dobou biologického a skutečného večera. Výsledkem je, že biologický večer přichází v nepříznivé době ke spalování kalorií,“ dodává studie.

Vědci tak dospěli k závěru, že přesný denní režim umožňuje spálit více kalorií a nepřibírat.

V říjnu také hodnotili odborníci nejlepší nápoje na spalování tuků, které účinně pomáhají snižovat váhu bez vyčerpávající fyzické námahy.