Experti objevili neočekávané spojení mezi zvolením Trumpa a oblíbeným oblečením Američanů

Bývalý šéf úřadu výzkumů společnosti Cambridge Analytica Christopher Wylie oznámil, že politická poradenská firma použila údaje Američanů z jejich profilů na Facebooku, aby hlasovali za Donalda Trumpa na prezidentských volbách v USA v roce 2016. Informují o tom britské noviny The Independent.

Pro tu činnost spolupracovníci firmy shromáždili informace o uživatelích, kteří na sociálních sítích odkázali na výrobu světových značek.

Wylie uvedl, že osobnost člověka je možné lehce zjistit podle jeho hudebního vkusu a výběru oblečení. Většina obdivovatelů amerických značek, jako je třeba Hollister, by nejspíš měla takový povahový rys jako otevřenost, a proto by mohla být náchylná k reagování na reklamní publikace o Trumpovi.

Obdivovatelé evropských značek, například Kenzo и Alexander McQueen, se ale naopak drží liberálních názorů a jsou méně ovlivnitelní reklamou. Taková akce na ně nepůsobí.


Není zde článek celý?