Inovativní dopravní prostředek jistě dobývá Česko

Během posledních let elektrokola zažívají velký boom v České republice. Před nedávnem šlo o výjimečný dopravní prostředek, dnes jejich počet podle odborníků přesáhl sto tisíc a stále roste.

Portál Novinky.cz uvádí, že podle průzkumu Práva se během letošního roku počet elektrokol v Česku zvýšil o 50 tisíc. Nejčastěji si kola kupují lidé ve věku 50-60 let. Samotná koupě elektrokola je docela značnou investici, která začíná na 25 tisící korun. Špičkové modely známých výrobců mohou přesáhnout hodnotu 200 tisíc.

Navzdory zdánlivě hodnotné investici tento dopravní prostředek dokáže razantně zlepšit kvalitu života svého majitele. Výkonný ředitel výrobce kol Apache Bicycles Lukáš Bárta to odůvodnil: „Lidem se líbí, jak výrazně jim elektrokolo dokáže zkvalitnit život. Najednou dostávají nový rozměr trávení volného času, dostanou se tam, kam by se už třeba nikdy nepodívali, pohodlněji se pohybují po městě apod.“

Navíc kolo s motorem má v porovnání s klasickým kolem řadu lákavých výhod a rostoucí konkurence to ukazuje.

„Prodeje normálních kol klesají. Elektrokolo je kolo pro každého, neřešíte kopce ani vzdálenost, podíváte se, kam chcete, a ještě si přitom zasportujete podle své potřeby,“ shrnul ředitel společnosti Bohemia Bike Pavel Müller.

Pohoda pro mladé i starší cyklisty

Mimo jiné elektrokola lze využít pro náročné terény, kam se za obvyklých okolností lidé nedostanou. Příkladem tomu jsou důchodce, kteří rádi využívají elektrokola v Alpách, tvrdí Martin Štorka z Řevnic, které patří mezi tradiční centra cykloturistiky.

Podle Štorka důvodem zájmu třicetiletých lidí o tato kola je jejich životní styl daný prací v kancelářích a z toho plynoucí zdravotní stav.

„Nemusí to být šedesátník, co má nemocné klouby, ale může to být třicetiletý chlap, co sedí celý týden v kanceláři. Aktivně se hýbat chce stále méně mladých. Po normálním kole není takový hlad jako dřív,“ vysvětluje Martin Štorka, majitel obchodu a opravář elektrokol.

Zvyšující se počet jezdců na elektrokolech ve městech je dán i tím, že tento dopravní prostředek výrazně šetří energii svých majitelů a umožnuje rychlý a snadný pohyb v centru i mimo něj. Další rostoucí skupinou jsou i děti, které rodiče rádi berou na náročnější výlety. „Meziroční nárůsty prodejů elektrokol jsou v řádu desítek procent. Věřím, že se jich brzy bude prodávat víc než normálních kol,“ shrnul tento trend na závěr Martin Štorka.


Není zde článek celý?