Vědci sdělili NASA, kde a jak je třeba hledat mimozemšťany

Experti připravili pro NASA speciální zprávu, ve které vytyčili cíle pro hledání potenciálních signálů mimozemšťanů. Zveřejnili ho na webu arXiv.org.

Vědci se snažili vyřešit Fermiho paradox pomocí několika způsobů. Nejpopulárnějším z nich je hypotéza „unikátní Země“. Podle ní jsou pro objev inteligentních civilizací zapotřebí unikátní podmínky, které jsou stejné jako na naší planetě.

Jiní astronomové se domnívají, že se lidé nemohou spojit s mimozemšťany kvůli tomu, že jejich civilizace mizí příliš rychle, abychom byli schopni je zpozorovat. Nebo kvůli tomu, že mimozemšťané aktivně skrývají známky své existence.

NASA se snažila vyřešit tento spor kolem tohoto problému a obrátila se na vedoucí odborníky pro výzkum mimozemských civilizací. Vědci se sešli na konci září v Houstonu, kde připravili seznam kritérií pro hledání potenciálních „rozumných bratrů“. Podle výsledků vědců hledání a zkoumání potenciálních radiových signálů mimozemšťanů je dodnes nejspolehlivějším a nejvíce pravděpodobným způsobem objevu mimozemských civilizací.

V budoucnu se vědci chystají hledat tepelné a světelné signály, což je zatím velmi složité. Ale nová generace teleskopů bude schopna sledovat některé planety a hvězdy v prostoru blízkém Slunci.

Odborníci a NASA zdůrazňují, že urychlit hledání mohou nejen vědci ale také amatéři a soukromé společnosti. Všechno to zvětší šance na objev dalších civilizací.