„Lže a manipuluje“: Soukup žaluje ředitele ČT a moderátorku 168 hodin

Podnikatel Jaromír Soukup, vlastník vydavatelství Empressa Media a generální manažer TV Barrandov, podává trestní oznámení na generálního ředitele České televize (ČT) Petra Dvořáka a moderátorku pořadu 168 hodin, Noru Fridrichovou. ČT se údajně dopustila lživých a manipulativních výroků, které poškozují jméno Soukupových firem.

V nedělním pořadu ČT v uplynulých dvou týdnech zazněly informace o velkých dluzích, které Soukupovy společnosti údajně mají. Podle šéfa TV Barrandov se však jedná o lži a manipulace.

„Česká televize tak dlouhodobě zneužívá svého postavení na trhu a evidentně ve vysílání nechává prezentovat osobní názory redaktorů, kteří rezignují na objektivitu vysílání,“ uvedl Jaromír Soukup v tiskové zprávě, kterou citoval portál Echo24.cz.

Zároveň podává podnět Radě pro rozhlasové a televizní vysílání a Radě České televize. Je toho názoru, že redaktoři ČT ve své novinářské činnosti postupují ideologicky.

„Nepotřebuji být žádný specialista na televizní obsah, abych viděl, že Česká televize postupuje jednoznačně ideologicky ke zpracovávání obsahu, který je spojen s mou osobou nebo s televizí Barrandov. Navíc mi přijde zarážející, že zatímco Rada pro rozhlasové a televizní vysílání je schopna nám posílat upozornění za každou maličkost, tak v případě České televize je její chování farizejské,“ dodal mediální magnát.

Pořad ČT 168 hodin odvysílal ve dnech 20. a 27. ledna reportáže o údajných vysokých dluzích společností Jaromíra Soukupa. Podle odborníků, které redaktoři oslovili, hrozí, že Soukup nebude mít z čeho platit své závazky. Jedním z potenciálních zájemců o převzetí TV Barrandov má být podle ČT Daniel Křetinský, který vlastní časopis Reflex či deník Blesk.

Echo24 tvrdí, že má informace o tom, že Křetínský skoupil pohledávky společností Jaromíra Soukupa, které se pohybovaly v řádu stovek milionů korun. Není však zřejmé, zda má podnikatel skutečně zájem o TV Barrandov.


Není zde článek celý?